Miyajima - Japan

Asia » Japan » Hiroshima » Miyajima
June 8th 2007
Published: June 8th 2007

Meiyajima ofzoiets

The shrine of Miyajima is 'selected' by the japanese as one of the three most scenic places of japan. well, then we had to see this... Many tourists but nice view (only with high tide, otherwise quite muddy). 30 minutes from hiroshima central station.

's Middags zijn we naar een klein eilandje bij Hiroshima geweest: Meyiama. De shrine in het water is het meest gefotografeerde ding van japan.
Het is een mooi groen eilandje met een aantal tempels en dus de fameuze shrine in het water (en bij eb in de modder). De beeldjes in de Daisho in tempel waren erg mooi. Maar er waren wel erg veel (japanse) toeristen..

we hebben eerder gesteld dat de japanners zo keurig alle regels volgen. maar hier hebben we dan de uitzondering gevonden die de regel bevestigt. Overal bordjes 'don't feed the deer' en dan staan er gewoon stalletjes met deer food. Dieren worden geloof ik meer als rondlopend voedsel gezien.

aan het einde van de middag rijden we door naar Osaka. Hier overnachten we in een stadion. alleen was er een curfew, elf uur thuis zijn.
Ik heb hier nog even lekker ge-onsd. Onsen is een populaire bezigheid in japan en overal heb je onsen baden, een soort spa's, alleen die zijn allemaal sekse-gescheiden dus niet zo gezellig voor willem en mij. Maar dit hotel had er ook een dus ben ik daar in geweest.

MiyajimaMiyajima
Miyajima

beeldjes bij de daisho tempel

7th July 2007

Opa
Hi Opa, Afgelopen 2 uur alle foto's bekeken op jullie site, echt super gaaf hoor ! Geniet nog maar lekker de komende tijd en denk niet te veel aan Utrecht. Groetjes Martijn

Tot: 0.297s; Tpl: 0.01s; cc: 31; qc: 142; dbt: 0.1774s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.3mb