De Reis naar Japan

Asia » Japan » Fukuoka » Fukuoka
July 31st 2009
Published: August 6th 2009EDIT THIS ENTRY

DSC02679DSC02679DSC02679

Zo begon onze reis richting Japan
Het is dan zover! Japan, here I come!

Ik was nog wat vroeger opgestaan om toch nog ff te checken of ik alles had en om ff een crisis te creeeren over welke tas ik als handbagage ging gebruiken.
JLO, Moeke en mamy gingen mee om me af te zetten in Amsterdam. We namen de trein in Sittard en ik moet zeggen, je bent ram snel inSchiphol! Natuurlijk moeke kennende...waren we een paar uur te vroeg...Dus we hebben nog een bezoekje gebracht aan de Burger King en starbucks. Ik lust geen koffie, maar de Manga juice ding dat ze daar hadden, was heerlijk.
Na een paar keer JLO kwijt te raken wanneer wij naar de wc gingen en hij zin had om te wandelen, was het dan toch tijd geworden om in te checken. En hier komt nog het leukste van het verhaal mensen:

Wij staan daar dus in de rij te wachten, komt er een medewerkster van JAL aan die vraagt:
'Hoe zou je het vinden om in Business Class te reizen?'.
Yrja: ' Ok!...Hoezo?'

Schijnt het dat ze waren overboekt en twee mensen nodig hadden die alleen reisden die zouden willen veranderen van vliegtuig. Maar ze
DSC02690DSC02690DSC02690

MAMY!!!
kregen dan wel Business Class.
Ik natuurlijk razend enthousiast, maar je moest de gezichten van moeke en mamy eens zien. Alsof ze op een begrafenis waren, Haha!
Mijn vliegtuig wijzigingen hielden in dat ik dan de vlucht van Amsterdam naar Londen pak, daar over stap en het vliegtuig naar Tokyo pak en dat ik in Tokyo weer overstap naar Fukuoka. Daarom waren ze niet zo blij.

Hoe groot is de kans dat je een Business Class plaats krijgt aangewezen uit het niets?
ik zeg, doen!

Het vliegtuig naar Londen vertrok wel een uur of twee later, dus die vrouw na een tijdje vanalles geregeld te hebben met het vliegtuigmaatschappij , nam ons mee en we moesten rennen naar de incheckbalie voor naar Londen te gaan. Arme mamy hobbelde een beetje achter ons, maar na een gegeven moment rende ze naast ons. Ze heeft in jaren nog niet zo hard gelopen! Go, Mamy!

Ik moest snel rennen naar de gate, want ze waren al een tijdje begonnen met boarden. Geen tijd om veel afscheid te nemen. Gelukkig eigenlijk, anders zouden ze daar staan huilen denk ik. Geen zicht dat ik wil zien, en zeker niet waarvan ik de
DSC02701DSC02701DSC02701

Hier wilde ik eigenlijk Hyper en Shizzle brengen...maar schijnbaar nemen ze niet echt vissen aan...Meanies! HMPF! Hyper en Shizzle verdienen beter!
oorzaak wil zijn.
Yrja snelde door de gebouwen heen. De vrouw heeft me tijdens onze race een beetje verteld wat ik moest doen als ik in Londen was aangekomen. Het enige wat ik heb onthouden is JL402, gate 44 en een groot bord met domestic flights. Ik mocht dus wat dingetjes zelf uitzoeken.

Het vinden van de gate was niet echt een probleem, zoals die vrouw zei, gewoon de bordjes volgen.
mijn zitplaats was tussen twee businessmen in...maar niet in business class....volgens mij hebben ze die ook niet in zo'n kleine vluchten, right? Ik zal het wel zin op de volgende vlucht.

Ik houd ervan om tegen de mensen om je heen te praten. Probleem is...hoe maak je het juiste contact? Vooral met twee serieuze mannetjes.
Daar heb ik een aantal dingen op gevonden! :P

1. Biedt ze een kauwgom aan.

En ja hoor! Mijn lokaas werkt. Zodra de man links van me begon met kauwen, begon mijn aanval van vragen. Hij bleek deze vlucht heel vaak te pakken. Hij woont in Londen maar ook in Amsterdam. (Hkij praat alleen engels) Hij heeft daar een apartementje. Natuurlijk vroeg ik hem of hij de wallen kende, maar
DSC02680DSC02680DSC02680

Dag huisje!
hij lachte alleen. Zegt genoeg, he. De andere man naast me bleek ook vaker de vlucht te nemen. Druk druk druk deze zakenmannen!

Aangekomen in Londen, wist ik niet precies waar ik heen moest lopen. Gewoon het bordje volgen dat het logischte uitziet. ik kwam terecht in een hal waar ze aant werken waren, en ik was een beetje alleen daar...dus ik had zo'n gevoel dat ik verkeerd zat. Maar uiteindelijk kwam ik in een klein halletje terecht en daar vroeg ik aan de mensen welke richting ik moest gaan om een vlucht te nemen naar Tokyo. Recht voor mijn neus stond er een bus en die moest ik nemen om naar terminal 3 of 2 te gaan.
Ik moest een beetje wachten, want het inchecken was nog niet begonnen voor de vlucht naar Tokyo.
FFtjes gewacht. Dan ingaan checken. De vrouw aan de balie zei dat ik de laatste was die in moest checken....dus ik van: huh....het was toch nog niet open? maar whatever....
Ze zei dat ik very lucky was met mijn business class. En ze moest ff zeker weten of ik wel 18 was..waarom, geen idee. Toen begon ze me de weg te wijzen naar de
DSC02681DSC02681DSC02681

Ela, JLO!
lounge voorr mensen van business class. ik had geeeeeeen idee dat ik daarheen mocht. Dus ik neem mijn kaartjes en kijk op het kaartje waar ik heen moest. Kwam ik daar aan en stond ik in de lift...merk ik dan dat ik alleen de kaart met de weg erop in mijn handen heb....mijn andere kaartjes...waren weg. In een paniekaanval in mijn tas gezocht en nog een paar keer goed in mijn handen gezocht. Maar mijn tickets waren gewoon allemaal weg.

SHIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIT!

Ben de hele weg teruggelopen en kwam ik de vrouw van de balie tegen.
Balievrouw: 'did you lose your tickets, 'cause someone found them en brought them to me'.,
ik: YES YES YES!!!!

Deze dag was echt gewoon Yrja's lucky day! Business Class en mijn tickets teruggevonden. WOEI!

Eindelijk kon ik weer naar de lounge. Ik had nog maar een kwartier tijd ofzo. Maar ik moest die lounge gewoon zien. Waar al die rijke mannekes zitten. Was wel een leuk ding, je kon je eigen eten en drinken gratis pakken, er waren comfortabele zetels, en je kon vanallerlei kranten en magazines lezen. Zeer chill allemaal!

Daarna vliegtuig naar Tokyo gepakt. Ik schrok me kapot!
DSC02682DSC02682DSC02682

Mamy die vast zat in de lift in Sittard, omdat ze ghet leuk vond om op het alarmknopje te duwen
Ik had inderdaad een plaats bij Business Class. Mensen ik zeg het je, het is niet normaal! Ik had geen idee wat ik moest doen. Heb constant om mee heen gekeken om te zien wat de rest van de Japannertjes deden. Je moest je schoenen uitdoen en slippers aantrekken. iedereen heeft zijn eigen tv met afstandbediening en aan de andere kant van die afstandsbediening was er een telefoon die je kon gebruiken. Ook je stoel kon je in verschillende posities zetten door op knopjes te duwen. Het personeel kwam ook nog eens langslopen en kon je oogmaskers, tandenborstels, verfrissingsdoekjes voor je hoofd en je ogen, echt gewoon alles wat je op zich niet nodig hebt....heb wel gewoon alles meegepakt (A). OK, die tandenborstel is wel heel fijn.
Ook kreeg je kussentjes en dekens en als je wilde zelfs een t-shirt en er lagen ook koptelefoons.

Ook in dit vliegtuig wilde ik graag contact creeeren met de persoon die naast me zat. Maar dat is me in het begin niet gelukt, ik moest me eerst ff orienteren....en op alle knopjes duwen, en voordat ik het wist was ze een film aant kijken. Beetje onbeleefd om dan te storen natuurlijk, dus
DSC02685DSC02685DSC02685

<.< duidelijk genoeg
ik ben ook maar films gaan kijken. 17 Again. Tussendoor kwam er een stewardess aan met een menukaart....voordat ik vertrok in Amsterdam was ik grapjes aant maken over het krijgen van een menukaart...ik had het echt niet verwacht dat ik er werkelijk een kreeg! Wat een gekken.
je kon kiezen tussen een westerse maaltijd en daarin had je 2 keuzes en een japanse maaltijd, ook 2 keuzes. Ik ging voor die japanse maaltijd. moest wel weer om me heen kijken om te zien welk sausje ik waar moest gebruiken en hoe ze die noodles wel opslurpten. Je moet het wel goed doen he ;).
Het was ram een 3 gangenmenu ofzo! Ik was daarna zo vol...dat ik serieus voor 24 uur niks meer heb kunnen eten.

Schlaaaaaapies tiijd! En vantevoren tanden gepoetst. Daarna Monsters vs. Aliens gekeken. En toen duurde de vlucht nog maar 2 uur. Er waren echt veel Japannertjes in Business Class, maar 3 buitenlanders ofzo.

En toen kwam mijn kans om contact te leggen! Ik moest zo'n formulier invullen om in Japan binnen te mogen komen. Toen ik in mijn tas aant grabbelen was voor een pen, haalde ik mijn zak snoep eruit en legde
DSC02688DSC02688DSC02688

It keeeeeps getting closer!
die op de leuning. Het japannertje dat naast me zat keek er heel vebaasd naar.
CHANCE!

2. Biedt ze snoep aan:

Yrja: You wanna have some candy?
J: sure!

Blijkt dat ze zo'n snoep niet in Japan hebben. Haar naam is Kaori, ze woont in Tokyo en heeft in Aoyama University gezeten. Werkt nu in CPA en is 24 jaar. Ik heb er echt op vanalles uitgehoord. Je mag het gesprek nooit te lang stilleggen. Het is anders moeilijk om terug in contact te komen!
Uiteindelijk heb ik het voor elkaar gekregen om haar nummer te krijgen voor als ik ooit naar Tokyo wil gaan. YAY! I rock ^^ Het was toen tijd om afscheid te nemen. Dankuh Kaori!! ^^

3. Vraag wat ze bedoelen bij sommige dingetjes op het formulier

Ze heeft me alles uitgelegd wat ik niet wist. En ze heeft me door customs geleid. Welk blaadje ik moest laten zien etc. Echt zo lief ^^. Was wel vet, om van de ene terminal naar de andere te gaan was er een soort shuttle. ideaal! Ik voelde gewoon dat ik Japan was...maar dat kan ook zijn, omdat ik over iedereen heen kon kijken.
DSC02689DSC02689DSC02689

Kijk eens aan, dit zullen een van de weinige blonde mensen zijn die ik in een maand zal zien

Et voila! Yrja is in Japan! ik had eigenlijk geen idee of ik mijn koffer bij dit vliegtuig moest halen of dat die mee was genomen door het andere vliegtuig. Ik moest hem achterlaten bij de balie in Amsterdam en zij zouden hem verder krijgen. Ik ben toch maar voor de zekerheid gaan kijken, en gelukkig! Ik zag mijn koffertje erop. Die meegepakt en weer ingecheckt bij Domestic flights. Maar daarvoor moest je je nog een keer laten checken met een andere formulier, ik heb geen idee wat het eigenlijk was. Maar het meisje dat daar stond was toch wel even verbaasd dat ik alleen aant reizen was. Eerst dacht ze dat ik met de man voor me mee was en daarna vroeg ze of ik een vriend in Tokyo had. Ze schrok zich kapot toen ik nee zei. Haha!

Ik had 5 tot 6 uur voordat ik mijn vlucht naar Fukuoka moest nemen...dus ik verveelde me een beetje. Heb ik totaal 3 keer door de hele terminal gewandeld. Een keer moest ik zeker ff wandelen omdat ik in slaap aant vallen was. Dat zou zooo slecht zijn.
Heeeeel veel japannertjes, heeeeel weinig buitenlanders daar. Ik was in
DSC02694DSC02694DSC02694

Going up
Narita airport btw.
Dus ik zat daar op een bankje...en ik had zin om tegen mensen te praten dus ik kijk naar de persoon naast me.

3. Vraag de tijd.

Yrja:'What time is it'. en sinds ik in Japan ben, werkt alleen dat niet. dus ik heb ook ff naar het horloge gewezen. Eigenlijk wist ikk de tijd al, die kon ik van een bord lezen. Maar je moet gewoon drastische maatregelen nemen om contact te leggen!
Meet Dal-Hyun Park. Een Koreaan die 10 dagen in Tokyo alleen ging reizen. Hij is ook een keer op reis gegaan in Europa alleen en heeft veeeeel steden daar gezien. En hij zou graag een keer naar Amsterdam willen. Helaas moest Dal-hyun tien minuten later zijn vliegtuig halen. Veel tijd heb ik niet gehad om met hem te praten. Maaaaar! ik heb zijn businesscard met adres en telefoonnummer en alles gegeven. Ik heb hem ook mijn e-mailadres gegeven. Dus Bjarne, als je naar Zuid-Korea wilt, heb ik een slaapplaats voor je ;).

Verder contact met mensen is daarna niet gelukt helaas. Tschijnt dat ik mijn plannetjes maar 1 kaar kan gebruiken. De tijd ging daarna redelijk snel voorbij en ik kon weer een vliegtuigje instappen. Ik het vliegtuig zelf had verder niemand echt zin om te praten dus heeft Yrja maar een dutje gedaan.
Op het vliegtuig fftjes op mijn bagage wachten en daarna zag ik het! Iemand die een bordje met mijn naam omhoog hield!! WOEI!
Ik was zooo blij toen ik dat zag he, vooral toen mijn naam verkeerd was geschreven. Ik was gewoon bijna op de eindbestemming!

Yjra Van Kersschaver

Mijn achternaam is tenminste wel goed geschreven.

Wat ik niet verwachtte is dat het gastgezin daar ook aant wachten was. We hebben een korte introductie gehouden en ze hebben een paar standaard regeltjes verteld. Alex (de persoon met het bordje) heeft me ook een envelop gegeven. Daarin zat was info over de school en dat de eerste schooldag een introductiedag was. We krijgen dan een test om te kijken welk level we zijn.

's avonds bij het gastgezin hebben we nog een beetje gekletst. Ik kan ze redelijk goed verstaan en op zich snappen ze me ook redelijk goed! WOEI! Series kijken heeft echt veel nut gehad al die tijd!
Daarna was het schlaaapies tijd. Ik heb mijn eigen slaapkamer en een bed
DSC02696DSC02696DSC02696

een kudde Japannertjes die we op het vliegtuig hebben gezien. Toen begon ik al met *Squelen*
erin.

Zo, ik heb eindelijk mijn eerste dag ge update! Moeke was een beetje bezorgd aant worden. Dat merkte ik op toen ik gister mijn e-mails ff aant checken was. SOWWY MOEKE!!! Heb nog niet echt tijd genomen om het internet te gebruiken. Bij het gastgezin moet de vader het nog een keer bekijken hoe het gaat. Dat gaat hij op een vrije dag doen. Hij heeft niet veel tijd na het werk. hij Werkt van 8 u tot 22 u. Dus een beetje chillen daarna is wel nodig. Veel plezier met lezen en tot later!

DSC02698DSC02698
DSC02698

@ burger king, maar mamy moest eerst ff haar wijn ergens zoeken
DSC02700DSC02700
DSC02700

SHEXY!
DSC02707DSC02707
DSC02707

3 generaties in one picture!
DSC02712DSC02712
DSC02712

lekkor!
DSC02716DSC02716
DSC02716

De werkers van Jal die Business class aant regelen waren. Zo mooi om ze dat te zien doen, he!

Reactie Reis naar japan
Hoi Yrja, Dag, lieve schat. Wat een geweldig leuk verslag!! Het is goed te lezen dat je zo goed in je vel zit. Ben blij dat ik je reisverslag mag volgen, heb het met een lach en een traan gelezen. Je beschrijft het allemaal zo geweldig dat ik het gevoel heb er bij te zijn. Je maakt ons leken nog enthousiast. Nou, jij hebt je eerste dag al heel wat mee gemaakt en ik vind het knap en super van je hoe je je inleeft in de mentaliteit van die japannertjes. Fijn dat het gastgezin ook leuk is en je opwachtte; geeft toch een goed gevoel denk ik. Voor moeke is het ook een hele geruststelling en ze was zo blij met dit lange verslag. Uiteraard gaan onze gesprekken ook voortdurend over jou, hoe het met je gaat, hoe het je bevalt, wat je meemaakt etc. Lieverd, geniet er van maar probeer toch dat vliegtuig weer te halen!!! Kusje, en tot later. Sylvia
6th August 2009

Cool! Leuk Verhaal! Go Go Yrja ;)

groetjes vanuit Blankenberge
hallo Yrja, nou een hele leuke mail. Jij zou zo een boek kunnen schrijven. Of detective kunnen worden, want je krijgt wel alles voor elkaar, hè. Wat een ervaring, alleen al de reis ernaartoe. Nou maak er een hele leuke, interessante tijd van. Bij jou stelt dat volgens mij geen enkel probleem. Spreek jij met je gastgezin japans? en ga je cursussen op school ook helemaal in het japans gegeven worden? Hier gaat alles goed, op het moment een hittegolf van jewelste. Het is hier gegarandeerd al bijna 30° en quasi geen wind en dat in Blankenberge. Kun je je voorstellen wat het dan in het binnenland is. veel liefs Nadia en co

OMG!
OMG YOU FREAKIN' LUCKY BASTAAAARD!:D:D Je reisje klinkt echt té vet& je hebt (natuurlijk) weer alle geluk van de wereld! Ben echt ontzettend blij voor je! dat heb je allemaal wel verdiend na al die jaren smachten&wachten!:D Niet alleen je moeke was bezorgd, hier thuis ging het ook primááá met ons afvragen of er wat gebeurd was? was er iets mis? kan ze nooit meer communiceren? Echt triest, maar zo zie je maar, hoe geliefd je bent, haha! Ik wens je nog heeeeeeeeeeel veel plezier! Wanneer ging je ook weer met het dochtertje naar het strand? Waitin' for moooore:D xxxxxxx Linda (&de rest vd family of course!)

lucky!
wat een geluksvogel ben jij! :P een maand naar Japan en dan ook nog business class vliegen! ^^ fijn dat de vlucht (bijna) vlekkeloos verlopen is. veel plezier bij je gastgezin!

opgetyft naar JAPAN!!!
Yrja, had me meegenomen. Ik ben zo jaloers op je :O Niet alleen omdat je überhaupt al gaat, vooral om het feit dat je "by accident" In BUUUSINEEES CLAAAASSS. Oh en je gastgezin is dus übah vet? Dat ze je maar als een echte belg behandelen. mis me niet te veeeel ik mis jou al genoeg ): KOEJAAAAAH <33 tot je volgende blog

schrijfster in de dop
Hey Yrja, You go girl, ben dus letterlijk met je meegereist, heel veel plezier met het leggen van contacten, blijven netwerken!!! Geniet van Japan!!! xxx Anke
7th August 2009

Yrke!!! Ongelofelijk, jij geluksvogel. Jij maakt toch wat mee! Gelukkig ben je veilig en wel aangekomen in Japan. Nu kunnen de volgende avontuurlijke verhalen volgen.. ben benieuwd! Nou, geniet er lekker van. Met zon sjiek begin, voorspelt het alleen maar NOG meer goeds. Bis späterrr. Liefs, Angèle
7th August 2009

HEE SUSHI GIRL!! ;D Wat een ongelooflijk verhaal zeg, en dat is dan ook nog maar het begin!! Kun je je al indenken hoe ik hier op mijn stoel zit te stuiteren van ongeduld?! Ik verheug me dus best wel op je volgende blog-schrijfsels ;) Heel erg leuk hoe je alles beschrijft. Automatisch speelt zich een filmpje in mijn hoofd af, ik zie het helemaal voor me! Al die 'Japannertjes' zoals je beschrijft, en alles om je heen! En wat een geluk heb jij zeg! Zo zie je maar weer, alles gaat zoals het gaan moet, en niet anders! ;P Ik wil je nog eens heeeel veeel plezier toewensen! Een maandje is eigenlijk maaar kort, vooral omdat er zoooveeel te zien is, maar het wordt ongetwijfeld hoe dan ook een onvergetelijke tijd!! Heel veel liefs en tot de volgende blog ;) x Inge

groetjes van Hyper en Shizzle
Dag Yrke, We wilden je even laten weten dat we alweer in superschoon water rondzwemmen. We missen je wel ! Amuseer je daar ! Hyper en Shizzle

leuk reisverslag
Hallo Irja, je verslag is precies zoals je bent recht voor de raap ,ik kwam je moeder tegen bij de Makro is het geld aan het verbrassen dat ze op jou bespaart . stuur eens wat Foto's ik wil iets van je reis zien ,let goed op je zelf groetjes veel liefs Ton en Fieny
8th August 2009

Haha zalig verhaal, het is echt je jaar van geluk éh geloof ik ! =P wel ik wens je daar alvast veel plezier ;)
9th August 2009

WTF!!?!?!
Nou echt, dat kan alleen jou gebeuren hoor, zomaar Business vliegen:p Ik heb echt zitten lachen van je verhalen. Je hebt zowaar schrijf talent:P Ik denk dat je moeke wel gerustgesteld was door dit lange verhaal! Ben benieuwd op welk niveau ze je zetten, haha. Ik kijk uit naar je volgende gedetailleerde verslagen!!!! Have fun;) kus Rachel
9th August 2009

Groetjes vanuit Hoensbroek
Hallo Yrja, we hebben je eerste mails gelezen. Het begon al avontuurlijk. Fijn dat het zo goed gegaan is. We hebben op Google Fukuoka opgezocht en een deel van de afbeeldingen bekeken. Wat een stad!! Een heel mooie tijd gewenst, groetjes Truus
11th August 2009

Die foto's!!!!!!!! GEWELDIGGGG!!!! :D Wauw Yrke, je hebt t echt getroffen! ;) In 1 woord: WOEII!!! ;) Heel veel liefs, Inge
16th August 2009

heb net je reisverslag gelezen.
hoi irke, je oma had me al het een een ander verteld van jou reis naar japan, het is echt heel leuk om je verslag te lezen. je kunt reisverslaggeefster worden, het is allemaal heel boeiend. heel veel plezier in japan en gezond weer terug. mieke.
22nd August 2009

Hey japanneesje
Nog even goeiedag zeggen voordat je weer aan 't pakken bent. We kijken uit naar je thuiskomst, met al je verhalen! Wat een geweldige tijd heb je gehad, het is je meer dan gegund. Op naar een volgende uitdaging! Yrke, geniet nog van je laatste week, een goede terugreis en hopelijk tot gauw! Madeleine

Tot: 0.223s; Tpl: 0.018s; cc: 10; qc: 56; dbt: 0.0424s; 56; m:apollo w:www (50.28.60.10); sld: 1; ; mem: 6.6mb