Blogs from Sumatra, Indonesia, Asia - page 3

Asia » Indonesia » Sumatra » Berastagi March 31st 2019

Vonku oproti vcerajsku pekne slnecno tak neni o com ide sa zohnat motorka. Podla pokynov idem do losmen sebayak. Je nedela, rano ziadna premavka, ziadny cakajuci rolnici na dodavky. Prichadzam do losmenu, nikde nikto, idem do zadu do restiky, nic. Nuz idem dat teda ranajky. Sadam za stol, chlapik sa ma nieco pyta, odpovedam yes. Pochvile mi prinasa kavu s mliekom a kurva. Jedlo bolo treba objednat vonku pri stankoch. Nuz objednavam, tetula mi po chvili prinasa jedlo. Kava zla nebola. Zvlast vyplacam kavu a jedlo. Nazad do losmenu, zas nikto avsak v izbe za recepciou niekoho nachadzam. Tetula mi vyraza dych, 120k, zjednavat nechcela, no nakonec spustila na 110k r. Tak to veru nie. Dovod vysokej ceny je udajne vysoko polozene mesto a motorky musia zohrievat. Idem do ginsata losmen pri kruhaci. Tu vraj mam ... read more

Asia » Indonesia » Sumatra » Berastagi March 30th 2019

Noc nic moc. Fakt ma trochu natrasalo a obcas hluk z aut a k tomu aj trosku zima, no a komari nesmeli chybat. Rano ocista. Studena sprcha chvilu isla a potom nie. Umyval som si len zuby, umyvadlo tu neni. Pri ubytku cakalo kopa ludi na dodavky, ktore ich vyvazali na polia. Mlady, stary, deti, vsetko to slo makat. V meste zapadam na nudlovu polievku s trochou kurata a na vedlajsom tanieri ryza s arasidami a susenymi rybickami. Po jedle zastavka v laundri a zistenie cien. 8hod za 15k, den za 10k, 4hod za 25k kg. Na ubytku teda berem spinave handry a odnasam ich tam 2.1kg bo tentoraz nedavam prat plachtu, uterak, trenky, ponozky a tricko. Baba mi hned vypocitala cenu 30k, tak hovorim, ze den je 24hod takze zajtra rano a to vraj nie ... read more

Asia » Indonesia » Sumatra » Berastagi March 29th 2019

Check out spraveny. Prakticky len pozdravenie a podakovanie. Tak ako vcera majitelka po zisteny, ze tu nezostanem dlhsie i majitel uz nebol pri rozlucke taky priatelsky ako pri prichode. Slapanie cca 3km na krizovatku do mestecka tomok. Tu stal jeden minibus ale sofer a osadenstvo mi povedalo nech si sadnem k nim na lavicku, vraj o 10min sa pojde do pangururan. A fakt do 10.min prichadza dalsi minibus. Dnu len skolacka. Sofer dotankovava. Teda zenska mu do nadrze lievikom na stojani a bandaskou dolieva naftu. Ta na pumpe stoji okolo 0.3€ Ideme po pobreznej severnej ceste, tak ako ja vcera. Niekde sa natahuje novy asfalt. Prisada si babka, ta po chvili vystupuje na pohrebnom zhromazdeni. Pred kazdim domov kde niekto zomrel byvaju vacsinou velke drevenne tabule a na nich rozne napisy. Napisy su akoze robene z ... read more

Asia » Indonesia » Sumatra » Lake Toba March 28th 2019

Dnesny den prakticky nic zaujimaveho, kedze som to zobral totalne oddychovo a cely cas bol na terase ubytka a dopisoval dennik. Ranajky vyriesenie v kafecku obdalec, kde rovnake kartelove ceny asi ako vsade. Dal som si mie gomak. Co boli nudle s vajcom v omacke. Co sa tyka nudli, vsetko su to vacsinou vsade nudle zo sacku, ziadne domace. Tak ma aspon poucil amik zo vcera. Poobede vybehnutie do pizzerie frannky, bo len tam boli ludia. Starsi beloch obkoleseni mladimi domacimi chlapcami. Ti ho sprevadzali, nevim ci to boli vsetko buzny. Jeden sa ku mne aj prihovaral ale drbal som na nho. Dal som si fritovanu rybu. Chutovo ok ale zas predrazene ako vsetko naookolo. Jebat cele lake toba a ich premrstene ceny na jedle. Poobede len opat na terase. Na ulici zvyseny pohyb bielych ale ... read more

Asia » Indonesia » Sumatra » Lake Toba March 27th 2019

Poriadne vyspaty zbieham dole a berem skuter. Prvy nesiel startovat tak dostavam iny aj s plnou nadrzou. Mam ho vratit s rovnakou hladinou. Dnes konecne dorazili na svk pohladnice z filipin. Tak ako vcera i dnes cela dedinka vyludnena. Zastavka na nakup pohladnic. Mensie zjednavanie, najskor 5 za 25, nakonec za 20 a este jedna navyse. Cul si musim rozmyslet komu ju poslem. Ani som sa poriadne nerozbehol a uz parkujem pri stone chairs. Skoro rano ziadny vyberci (nevim ci to je spoplatnene). Dnu kamenne schody, kamenny stol, stolicky, par kamennych soch. Hore domcek ale tam sa mi slapat nechcelo. Dalsia zastavka pri rovnomernom nazve. Tu uz okolo vsak tur.stanky a kasa. V nej nik. Idem na nadvorie, tam typicke batag domceky rovnake ako na sulawesi, zas volaka socha. Cvak a historicku vlozku tohto ostrova mam ... read more

Asia » Indonesia » Sumatra » Lake Toba March 26th 2019

Noc som dako prezil. O 6.00 zastavka na ranajky. Reku aj tie su v cene, neboli. Pri ranajkach si ku mne prisadla moja spolusediaca a jej mama (?). Tak fajn pokec v ramci moznosti. Nazad do busu a sup ho dalej. Nohy riadne dostipane. Ako pozeram von oknom, pribudlo tu kostolov, ubudlo handrovych hlav a pribudlo reklam na pivo bintang. Konecne vyskakujem v mojej destinacii parapat. Vyskocil tu este jeden clovek, ostatny smer medan. Hned sa na mna zavesil my friend ale schladil som ho slovickom makan (jest). Padam hned do prvej restiky cez cestu. Obsluha mlade dcery majitela. Jedlo ok ale cakal som mensiu cenu. (To este netusim co ma caka na druhej strane jazera v dedinke tuktuk) V restike aspon dobity mobil. Sa mi cestou vybil na totalku a pritom som ho ani raz ... read more

Asia » Indonesia » Sumatra March 25th 2019

Nieco okolo 6.30 ma budi kokot s kosacku na ryzovych poliach. Nuz tak teda nakonec menim rozhodnutie a neostavam tu dalsiu noc. Co k tomu prispelo? Vymena izby, doterny domaci (i ked v pohode inak) a hlavne kokot s kosacku co ma rano zobudil. Na ranajky davam omeletu s dvoma toastami, vyplacam ubytko a smer hlavna cesta. Vecera stala 25k r. Ok cena na to, ze v okoli nic ine neni. Domaci mi ponukal este zavolanie mototaxi ale to som odmietol. Tych 5km si odslapem, vonku este neni moc teplo a naposledy sa pokocham velmi peknou sceneriou. Ako som si tak siel, pristavili sa pri mne najskor mototaxi a jedna zenska. Oboch som odmietol. Domaci vravel, ze asi 1km pred krizovatkou je minibus spolocnost sarah co ide do bukittinggi, no nenasol som to. Na krizovatke zistujem ... read more

Asia » Indonesia » Sumatra March 24th 2019

Noc v pohodicke, i ked obcas bolo pocut ludi nadomnou ako chodia po podlahe. Na ranajky behnutie do mini restiky. Tu akurat koncila s jedlom biela rodina. Na vyber som mal bud omeletu so sandvicom alebo klasika ryza, vajco. Berem druhu moznost. Jeden z domacich mi radi aby som sa na tri vodopady vykaslal, bo dnes je nedela a budu tam kvanta ludi. Do batozku nalozena voda, nasadene topanky a podme ho na prechadzku po velmi peknom udolicku. Smerujem na sever po hlavnom (jedinom) tahu. Ako vravel domaci vsetci odbocuju vpravo k 3vodopadom. Ja pokracujem rovno. Slnko pecie ale sklaliska vytvaraju pekny tien. Premavka minimalna, idem po peknej asfaltke. Cestou dalsie homestay. Prichadzam k vodopadu Harau Valley Waterfall (google maps). Ten vysoky ale inak nic moc, videl som uz aj lepsie. Pri vodopade kopa stankov s ... read more

Asia » Indonesia » Sumatra » Bukittinggi March 22nd 2019

Na ranajkach ma oslovuje majitel ci mi ma objednat motorku. Reku vedla mi ju davaju tez za 75k, vraj to tu je standarta cena. Nakonec sa dohadujeme na 70k r. Ranajky ine, vegetarianska picovina. V lobby cakam na motorku. Prichadza chlapik, ukazuje mi ako co funguje. Nevyhoda, ma pod sedanku maly odkladaci priestor, nevojde tam flasa z vodu a pod volantom neni priestor na mobil. No nic, batoh a mobil do vacku. Idem na normalnu pumpu i ked ujko vravel, ze po ceste je kopa obchodikovych pump. To su len take male pumpicky kde maju sud benzinu resp klasika vo flasiach. Na pumpe kopa aut ale motorky tu maju vyhradeny stojan. Tak hned pagi a buna. Poskok hned na mna spustil indonezsky. Dal mi na vyber, drahsi abo lacnejsi benzin, berem lacnejsi. Nadrz doplna, uvidime ci ... read more

Asia » Indonesia » Sumatra » Bukittinggi March 21st 2019

Rano hadam okolo 5.00 budicek z mesity. Ono aj vecer hulakali a este mali aj kazanie. Som myslel, ze mi pukne hlava. Ranajky na terase (4poschodie) prekvapili, ryza, vajco a obloha. Ponukali mi aj sendvic ale zvolil som alternativu ryze. Caj, kava a voda free cely den. Dnes bol v plane motovylet ale fakt som daky unaveny a obloha nevyzera moc ruzovo. Nuz som zalomil na izbe a pokracoval v spanku. Po spanku pesi busom k vyhliadke Panorama Dan Lobang, ktora je spojena s japonskymi jaskynami. Tu dvojite vstupne, domaci 15k, cudzinci 20kr. Rozdiel minimalny ale nasralo to. Personal vsak velmi prijemny. Spravil som chybu, ze som najskor siel do jaskyn. Odporucam to najskor pokukat hore a az potom ist do tunelov, bo dole je vychod, ktory cloveka vyhodi kusok od kanonu. No to som zistil ... read more

Tot: 0.093s; Tpl: 0.005s; cc: 12; qc: 65; dbt: 0.0391s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb