Blogs from Sumatra, Indonesia, Asia - page 10

Asia » Indonesia » Sumatra » Lake Toba September 17th 2014

Snad hlavním zastavením na Cestě banánové palačinky na Sumatře je jezero Toba. Baťůžkáře i další cestovatele sem přitahuje rozlehlé jezero s obrovským ostrovem Samosir uprostřed, kde je levné ubytování, mírné klima, malebné okolí a lážo plážo život (tedy aspoň pro turisty). Všude kolem žijí hlavně Batakové, národ původně animistického, ale nyní křesťanského založení, staví velmi zajímavé domy s vyřezávanými štíty a zahnutými hřbety (podle mnoha pozorovatelů připomínající buvolí rohy), a pěstují zeleninu, rýži a kávu. Jezero je ale unikátní hlavně svým původem. Před asi 73 tisíci lety se probudil místní supervulkán a došlo k největší erupci, jakou Země zažila během posledních desítky milionů let. Pozůstatek po této katastrofě, šišatá stokilometrová kaldera je nyní zaplavena vodou, jen uprostřed ční rozlehlý ostrov Samosir, a oblast dnes příliš nevypadá jako sopka. Výbuch měl i dost pod... read more
Tuk Tuk
Čmelák

Asia » Indonesia » Sumatra » Medan September 13th 2014

Několikamilionový Medan jsem navštívil postupně několikrát, spíše nedobrovolně. V hlavě mám jednotlivé návštěvy tak nějak smíchané dohromady, takže je i tady popíšu na jednom místě. Původně jsem měl první odstavec uvozený slovy "velkoměsto Medan", ale Medan žádné město prostě není, jde spíš o obrovský chaotický shluk dvoupatrových garáží, oddělených proudy aut a motorek, i v noci vyplněný vřískajícími motory a ovoněný neuvěřitelným množstvím prachu. Ulice, nebo spíše silnice, jsou okrášleny reklamami na cigarety, cedulemi s tajemným názvem Door Smeer (ukázalo se, že jde o opravny motorek), stánky se smaženou rýží či třeba banány a občasnou bankou. Ne že by na Medanu bylo vše negativní - například u pouličních stánků nabízí opravdu nepřebernou řadu různých chuťovek a má aspoň nějakou hromadnou dopravu: formou minibusů za tři čtyři tisíc rupií, na které můžete mávnout kdekoli, ale u kte ... read more
Mesjid Raya
Medan
Bata

Asia » Indonesia » Sumatra » Pulau Weh September 12th 2014

Po měsíci v deštném pralese jsem si chtěl zahojit rány po pijavicích, škrábance po ratanu a dobít baterie – a proč ne u moře? Těsně nad severní špičkou Sumatry, u města Banda Aceh, leží menší ostrov Weh, který se vyznačuje korálovými útesy a pohodovou atmosférou. Ideální. Trajekty jezdí řádově třikrát denně a cestu urazí za 45 resp. 90 minut, podle typu lodi. Na lodi jsem se dal do řeči s jakýmsi chlapíkem, ze kterého se vyklubal úředník státní správy, jehož hobby je jezdit s off-roady různě po širším okolí, například na Kalimantanu. Vzal mě potom na motorce z přístavní vesničky Balohan k městu Sabang při severním pobřeží, a poobjedvali jsme spolu, k pobavení jeho kolegů, co seděli u vedlejšího stolu. V Sabangu bylo v hotelích plno, a tak mi ještě zavolal becak na západ do resortu ... read more
Iboih
Tady jsem bydlel
Hostince přímo nad korály

Asia » Indonesia » Sumatra » Banda Aceh September 12th 2014

Před rokem 2004 byla provincie Aceh na severu Sumatry jedním z problémových míst, usilujících o odtržení i násilnou cestou - spolu s východním Timorem, který později samostatnost skutečně získal, a západní částí Papuy, kde je dnes zaveden zvláštní režim správy. V Acehu dne 26. prosince 2004 přišla ohromující katastrofa - silné zemětřesení s epicentrem v moři nedaleko na západ od Acehu a s ním spojené tsunami, kterému se někdy přezdívá Vánoční. Tato katastrofa znamenala stovky tisíc mrtvých a celé oblasti srovnané se zemí. Ale s odstupem deseti let je vidět, že přinesla i leccos pozitivního - vláda se se separatisty dohodla na autonomním uspořádání provincie a to nejen slovy, ale i činy - mír se opravdu podařilo realizovat a například na hlavním městě Banda Aceh je vidět, že s usmířením přišla i prosperita. Město bylo z ... read more
Masjid Raya Baiturrahman
Banda Aceh
Do fondu po tsunami přispěli i Ĉeŝi

Asia » Indonesia » Sumatra » Pulau Weh September 2nd 2014

http://youtu.be/ueJvtFjRD6c Où l on apprend que la plongee c est pas que du reve...mais que ca en est parfois! ... read more

Asia » Indonesia » Sumatra » Bukit Lawang August 31st 2014

I was in Penang, feeling very worldly & wonderful on my first solo trip in Asia. I had overcome my fear & stepped out alone into the big wide world. I was 50. Then l saw a sign pointing towards the ferry to Sumatra. It sounded so enticing & exotic. The 'fly by the seat of my pants' itinerary was working well so feeling confident & a bit cocky, l booked the ferry for the following morning. I knew nothing about Sumatra except that the endangered orang-utans lived there & l wanted to see them in the wild before they no longer existed. After a pleasant passage across the Malaccan Straits, l arrived in Medan, the ugliest city l had ever seen. Clogged, crumbling & cluttered, l just wanted to get out of there. So l ... read more

Asia » Indonesia » Sumatra » Padang August 28th 2014

Ja, vollgedröhnt nicht zugedröhnt - Tuak, den lokalen selbstgebrannten Reisschnaps mussten wir noch nicht trinken - mit Musikbeschallung, wie Gewehrsalven knatternden Motorrädern und jetzt wohnen wir auch noch direkt neben einer Moschee. Normalerweise erträglich, aber heute ist Sonntag, da lief der Lautsprecher von vier Uhr bis acht Uhr früh. Anscheinend darf da jeder mal was aus dem Koran vorlesen, denn viele Stimmen klangen noch sehr jung. Als wir um halb Acht beim Frühstück waren hat dann die laute Musik im Frühstücksraum, die mit dem großen Fernseher (5% Nachrichten, 95% Werbung) konkurrieren musste, die Stimmen von der Moschee übertönt. Auch beim Besuch des Sianok Canyons, im alten Königspalast der Minangkabau und am Fort de Kock, einer übriggebliebenen Befestigungsanlage der ehemaligen holländischen Kolonialherren, erklang aus den auf dem jeweiligen Gelände verteilten Lautsprechern... read more
Unsere Hütte am Strand
Reward for picking coconuts
Traditional Minangkabau House

Asia » Indonesia » Sumatra » Berastagi August 28th 2014

Žádost o prodloužení víza ve strašlivém místě jménem Medan vyžadovala moji přítomnost ve třech různých dnech - a protože jsem nechtěl zůstávat v tomto místě déle než je nutné, podnikl jsem krátký výjezd za město. Přirozeně se nabízelo městečko Berastagi, vzdálené takové dvě tři hodiny cesty autobusem směrem na jihozápad. Berastagi je součástí oblasti obydlené Bataky - národem ještě v 19. století vyznávajícím animismus, unikát vzhledem k okolí, mimo jiné islámskému sultanátu Aceh na severu a islámskému národu Minangkabau na jihu. S příchodem Nizozemců byli Batakové z větší části konvertováni na křesťanství, jehož různé formy v oblasti Berastagi a na jih od něho převládají, i když v každé větší vesnici se najde i mešita. I pro zcela neznalého Evropana jsou tyto sumaterské podoby křesťanství poněkud bizarní... V architektuře církevních staveb se mísí vlivy evropského kolonialismu, modern ... read more
Pandán cestou na Sibayak
Sibayak

Asia » Indonesia » Sumatra » Bukittinggi August 24th 2014

Dann doch lieber B2. B2 steht für Barbi, (ein Wort mit zwei B), was in der Sprache der Batak 'Schwein' bzw. 'Wildschwein' heißt. B1 ist Biang, denn Biang wird ja nur mit einem B geschrieben, und Biang ist Hund. Wenn man also an einem Haus am Straßenrand Schilder mit B1 oder B2 sieht, bedeutet das, dass hier ein Restaurant ist, was Schwein bzw. Hund anbietet. Hundeliebhaber sollten die nächsten Sätze jetzt lieber nicht lesen. Am liebsten werden ganz junge Hunde genommen, deren Knochen noch 'crunchy' sind, sozusagen 'Crunchy Dog'. (Wer Monty Python kennt, weiß vielleicht, worauf ich anspiele.) Damit der Hund auch schön saftig ist, wird er lebendig in einen Sack getan und dann mit einem Knüppel tot geschlagen. So verliert er kein Blut. Dann wird er gekocht. Lomok-Lomok heißt das Gericht. (Ein B2 Zeichen habe ... read more
Traditional Batak House on Samosir
Toba Batak at Simanindo
Große Brüste ?

Asia » Indonesia » Sumatra » Lake Toba August 20th 2014

Bukit Lawang Endlich angekommen. Im Regen. Wie es hier aussieht, wissen wir noch nicht wirklich. Jedenfalls ist alles recht feucht, vor allem das Toilettenpapier im Openair-Bad. Und auf der anderen Seite vom Fluss - wir mussten eine Hängebrücke überqueren zu unserer Unterkunft - findet eine Hochzeitsparty statt, mit laut hämmernden Bässen. Soviel zur Vorfreude, endlich wieder in den Dschungel zu kommen. Udin ist unser Guide für morgen und hat uns in Empfang genommen. Netterweise hat er auch unsere Taschen über den Fluss getragen, während wir nur den Schirm halten mussten und die Balance auf der schwingenden Brücke. Die Fahrt von Medan hierher sollte vier Stunden dauern. Gebraucht haben wir 5 1/2. Am Anfang war alles noch sehr spannend. So viele Eindrücke! Nach dem sehr entspannten Malaysia, war man hier voll im Chaos. Hier wird wieder gehupt, ... read more
Sunday fun
The short way home
Relaxing at Mega Inn, Tangkahan

Tot: 0.101s; Tpl: 0.007s; cc: 11; qc: 74; dbt: 0.06s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.3mb