Så er de ved at være slut

Indonesia's flag
Asia » Indonesia » Lombok » Gilli Trawangan
August 4th 2010
Published: August 4th 2010

Gili MenoGili MenoGili Meno

Drengene på powersnorkel tur
Der er kun den lange hjemrejse, som startede på traditionel Indonesisk, båden skulle hente os kl. 8.30 klokken 8.40 fandt de ud af at begge hotellets dykkerbåde var i brug, så de havde ringet efter en speedbåd ”10 minutes sir”. Lidt over 9 fandt de ud af, at det var så lavvandet, at speedbåden skulle boardes ved Jettyen (Molen) og ikke direkte fra stranden. Så os op i to små hestevogne og fuld galop ned til bådene, ud på molen og ingen båd til os. Fandt nogle folk med speedbåd at spørge, ringe til hotellet for betaling og så endelig fuld fart over til Lombok, stadig i god tid til at nå flyet 11.30 til Bali. Inden i den ventende vogn, hvor guiden kunne fortælle, at flyet allerede var kl. 11.00 så vi ville nok blive lidt forsinket til indchecking, men det gik forhåbentlig. Og selvfølgelig går det - vores fly til Bali blev ikke det første fly i Indonesisk historie, der afgik til tiden.

Den lange ventetid giver god mulighed for at tænke tilbage på vores lange rejse. Det klasiske spørgsmål vi nok vil få mange gange ”Hvad var det bedste?” må svares med det lige så klassiske spørgsmål
Sidste instruktioner før vi går ned i poolenSidste instruktioner før vi går ned i poolenSidste instruktioner før vi går ned i poolen

Siden var det rigtigt ud i havet på et "rigtigt" dyk
”Hvad er højst, runde tårn eller et tordenskrald?” Men vi har mange store, sjove og forskellige oplevelser med hjem, som de der har læst historier og set billeder på bloggen har fået et indblik i. Vi har også mere end 2000 billeder, masser af souvenirs, en pige, der er blevet super svømmer (bare vent C-hold), en dreng, der snakker løs på engelsk med dem han kan komme til, og en familie, der er bundet endnu stærkere sammen af alle de fælles oplevelser. Vi har stort set været sammen 24 timer i døgnet i 84 dage - det er en oplevelse, en god en af slagsen, hvis nogle skulle være i tvivl.

De praktiske problemer har været få og små, et enkelt mavetilfælle, en mellemøre betændelse og naturligvis nogle forsinkelser - men ikke noget der har ødelagt oplevelsen på noget tidspunkt.

Nu sidder vi på Starbucks i lufthavnen på Bali, og tænker på alle de ting vi trods alt glæder os til at komme hjem til, en gang i morgen middag, hvis alt går vel.

Dykker MarieDykker Marie
Dykker Marie

Dykkerinstruktøren gav Marie en rundtur på bunden af poolen
Sidste morgenstemningSidste morgenstemning
Sidste morgenstemning

på Gili ind imod Lombok
Med "Taxi"Med "Taxi"
Med "Taxi"

Med "Taxi" i fuld galop imod "havnen", hvis Ane ser lidt stram ud i ansigtet så lyver billed ikke
Sidder og slår tiden i hjel på StarbuckSidder og slår tiden i hjel på Starbuck
Sidder og slår tiden i hjel på Starbuck

4. August 2010 kl.14.10 (8.10 dansk tid)

4th August 2010

Velkommen hjem
Det har været så dejligt - og rigtigt hyggeligt - at følge med i jeres tur. Tak for det... Bali-delen har jeg også oplevet, selvom det efterhånden er MANGE år siden! Jeg glæder mig til at se dig, Klaus, d.28.august, og fohåbentlig alle jer andre ved en anden lejlighed. Det kunne være hyggeligt!!! Helene

Tot: 0.132s; Tpl: 0.012s; cc: 6; qc: 45; dbt: 0.0755s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb