Jakarta Oude Stad

Indonesia's flag
Asia » Indonesia » Java » Jakarta
July 18th 2012
Published: July 19th 2012

Na een heerlijk ontbijt (pikante rijst, noedels, gefrituurde garnalen, omelet en pannekoekjes) springen we ons rode busje op om Jakarta te verkennen. Maar dan: het verkeer! Nog nooit zoiets meegemaakt, het is een echte kunst om je hier zonder blutsen of schreven veilig door te krijgen. Auto's, vrachtwagens, en honderden scootertjes flitsen kriskras door elkaar.

Eerste halte: Istiqlal moskee en kathedraal die recht tegenover elkaar liggen, het nationale monument, het nationaal museum. Chinese lunch in een koloniale opslagplaats van de VOC, bezoek aan de vismarkt en oude haven. Bezoek aan het oude stadhuis en het Batavia-cafe waar de Civetkat-koffie voor het eerst geproefd en goed bevonden werd.

Wat ons opvalt is het nagenoeg volledige gebrek aan toeristen in Jakarta. De bezienswaardigheden liggen ver uiteen, zijn moeilijk bereikbaar en het drukke verkeer en de smog spelen ook een rol. We zijn blij dat we onze gids meehebben in deze metropool (+30 miljoen mensen).

Tot: 0.075s; Tpl: 0.009s; cc: 7; qc: 46; dbt: 0.0552s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb