Bali

Indonesia's flag
Asia » Indonesia » Bali » Kuta
October 1st 2012
Published: October 13th 2012

Saa blev det sidste dag her paa Bali, i morgen gaar turen videre til Thailand. Her har vi vaeret de sidste 14 dage. Vi har rigtig faaet slappet af og nydt at det har vaeret lidt mere turistet😊

Men vi har selvfoelgelig ogsaa vaeret ude og se oeen. Vi havde lejet en taxa for en dag som saa kunne koere os rundt. Her startede vi med at se to templer. Her paa oeen er de hinduer og har derfor en helt masse templer. Herefter koerte vi op til en kaffeplantage, hvor de laver verdens dyreste kaffe 2500 pr. kg. Grunden til dette er at de plukker kaffeboennerne og giver dem til et yderst klamt dyr der ligner lidt en blandning af en rotte og en abe. Dette dyr vaelger saa de bedste boenner og spiser dem, men dyret kan ikke fordoeje hele boennen som saa kommer ud igen.. mums.. disse boenner bliver saa renset, toeret og ristet hvorefter der er kaffe. Saadan en dejlig kop kunne Jonas nyde i nogle flotte omgivelser. Herefter gik turen op for at se endnu en vulkan, denne dog paa afstand. Bagefter koerte vi til Ubud, hvor vi saa nogle flotte rismarker og en abeskov.

Derudover har vi vaeret en tur i badeland her i Kuta hvor vi bor. Det vaar en rigtig sjov og hyggelig dag med masser af vandrutsjebaner.

Igaar var vi saa ude og proeve at dykke. Det var oppe paa nordoeen, hvor der er et gammel skibsvrag fra 2. verdenkrig. Det var virkelig en oplevelse og vi var bare smadder seje til det, men hold nu op hvor er saadan noget dykkerudstyr bare tungt naar man ikke er i vandet. Lotte kom ned til 5 meters dybde og Jonas ned til 10 meter, vi havde selvfoelgelig en instruktoer med hele tiden😊

vi er ogsaa gaaet ind i den sidste maaned af turen og glaeder os til at opleve Thailand, Cambodia og Vietnam.

Tot: 0.069s; Tpl: 0.01s; cc: 7; qc: 44; dbt: 0.0467s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb