157.den - Bombaj


Advertisement
India's flag
Asia » India » Maharashtra » Mumbai » Colaba
February 10th 2013
Published: May 25th 2013
Edit Blog Post

Do Bombaju sme dorazili o 8/00. Na zaciatku mesta bolo vidiet kopa chatrc a chudoby,cim sme isli viac do centra chudoba ustupovala ale bordel nie. Bus ma vyhodil 3km od casti Colaba a 4km od hlavnej zel.stanici.

Vybral som sa pesibusom do casti colaba. Na chodnikoch sa prave umyvali indovia,ovsem nie vsetci,niektory uz ranajkovali resp este spali vo svojich pribytkoch. Na hlavnej ulici o murovane oplotenie uchytena plachta,z bokov drevenne desky a to bol ich domov. Uplna hroza. Niektory spali len tak na ulici ,len zabaleny do oblecenia. Fakt takyto bordel a chudobu som este nevidel. Nachadza sa tu aj jeden z najvacsich slumov na svete,kde robia cestovky vylety,veru tam sa nechystam kuknut.

Len tak zo srandy som behol zisiti ubytko v hoteli,cena 3200rup,potom uz nasledovali jednoduhsie ubytka 800rup,dorm 250 rup ale bol full,dasli opat za 250 a opat full,tak som nakoniec skoncil v mega drahom ubytku za 450 rup, zjednavat v ziadnom ubytku nechceli. Tim padom tu ostavam len jednu noc. Delight GH mi dohodil predavac pohladnic,mozno ak by som siel bez neho tak by som dostal lepsiu cenu.

Po ubytku som siel omrknut India gate a hned som si aj rozmyslel vylet na elephant island,ked som zbadal tie kopy ludi co tam prudia.

Od gate som siel na mumbai central kupit listok na zajtra do udaipuru. MHD som chytil az na druhy krat,bo chujovci maju normlane cisla napisane vzadu, vpredu maju vypisane len po indicky. Sprievodca mi povedal kedy mam vystupit,trocha dezorientacie.

Cez zel.stanicu som siel na bus stanicu. Pri listkoch na zel.stanici som cakal kopu ludi ako o tom kazdy hovori ale bolo ich pri okienku tak 15.A ani na peronoch icj nebolo kvanta. Cestou este ked sme rano vchadzali do mesta,tak som si vsimol vagony,dobytcaki,zrejme miestna mhd,normalne len nakladne vozne a v nich indovia.

No na vladnej bus stanici som opat nepochodil,jeden bus mal ist zajtra o 16/00 ale cenu mi povedat nevedeli,tak som siel k dalsiemu okienku a tam uz o tomto buse vobec nevedeli. Vybral som sa teda opat na sukromnu linku,stacilo prejst cez cestu od bus stanice a tam bola kopa stankov. V prvom mi ponukal za 600rup, tak reku overim dalsie stanky a vratim sa sem,hned ako som sa zvrtol okamzite chlapik zlavil na 400rup. Berem to,klasicky kombi bus sedenie/sleeper bez klimatizacie odchod o 11/00. Bolo 10/45 vraj si mam pockat a omrknut bus ak sa mi nebude pacit vrati mi prachy. Bus rovnaky ako z goa do bombaju len ina spolocnost. Zajtra ma caka 20 hodinovy presun.

Nazad som odchytil opat mhd c.124,cul som platil o 3 rup viac. Nakoniec som si to rozmyslel a vystupil na skorsej zastavke pri muzeu. Na ulici tu bola vystava umenia,clovek musel prejst cez pipac kovov ,potom prehliadka od policie/vojakov a uz bol v areali. Boli tu rozne vytvori z papiera a inych materialov.

Odtialto som siel do muzea. Vstup pre cudzincov 250rup,studenti za 25rup, thajska ISIC zabrala. Muzeum je fakt velke,prave tu bola aj doplnkova vystava egypt. Odporucam muzeum navstivit ale len za tich 25rup. Vnutri kopa ludi,kazdu polhodinku tu premietali aj daky 3d film ale stat v rade sa mi nechcelo.

Z muzea som sa pobral dalej omrknut mesto,zbadal som mcdonald,tak reku skusim indickeho ako chuti,uplna hroza aj zmrzlina bola horsia. Som si dal volaky maharadzov burger ,ble.

Po jedle som si siel odpocinut do kopky,nevedel som najst ubytko,pocestny mi ponukali hasis a marisku.

Po sprche a mini spanku,asi len 45.min som siel pokracovat v prehliadke mesta. Nasledoval som mapku z LP,vacsinu veci som uz videl z busu. Vacsina budov je tu z obdobia britskej okupacie,fakt mega velke a pekne budovy. Pristavil som sa pri miestnom parku,strasne velky oval kde asi 98 percent ludi hralo kriket. parky v indii su zvacsa len suche miesta bez zelene a bez tiena.

V cross maidan garden,naznaky travy,bolo dake vystupenie. Male deti v krojoch na podiu tancovali,spievali,fajn kulturna vlozka. Jasne,ze do tohto parku bolo treba prejst cez nefungujuce pipace a samozrejme bolo treba podstupit prehliadku od policajtov.

Po kulturnom vyziti som siel k vode. Presiel som sa nabrezim,ktore bolo lemovane kopou ludi,sedeli na hradzi a bavili sa. Viditelnost bola na prt, smog, takze zapad slnka sa nekonal.

V tme som trosku zabludil,ocitol som sa na mieste s kolotocmi. Okostoval som kukuricu robenu na uhlikoch,ktoru mi potreli niecim stiplavym.Fajn jedlo. Vsetky kolotoce co tu boli pohanali indovia rucne,dalej sa tu deti mohli vozit na konoch,maly ind vysadol na kona a obsluha zobrala kona a utekala s nim po vymedzenom priestore. Potom sa tu maly indovia mohli dat povozit na auticku. Opat sadli do auticka a obsluha ich tlacila po parkovisku. Pod obsluhou si treba predstavit starych indov resp male deti. Dobre sa namakali teda.

Po tejto sou som sa zazrakom vymotal z bludiska smradalvych uliciek,zobrajucich indov a prisiel uz k znamym zachytnim bodom. V jednom vyklade som zbadal paradne sachy, po prieskume zistene, ze stoja 8500rupii som si kupu rozmyslel. Obchodnik ma nechcel pustit zo svojho kralovstva,hned mi zacal ponukat kasmirove satky a rozny iny material,som sa rychlo teda odtial pakoval.

Opat som zakotvil v mcdonalde,som sa nepoucil,a opat len vegetariansky blivajz. Vnutri v restike nenormalny bordel,drbkovia si po sebe ani tacky neodpratavaju (to asi robia ludia len na svk). Nabuduce uz len KFC,tam je istota masa.Uz som prejedeny roznych placiek,samos a ineho poulicneho jedla.

Z jedla opat bludenie ale nakoniec som to opat nasiel. Sa tu dako nemozem zorientovat.

V ubytku mi este nevratili pas ale zas som im este nezaplatil.

Indovia su tusim viac pritepleny nez thajci,priliehave oblecenie,vlasy nafarbene na hnedo,drzia sa za ruku,furt sa objimaju,no grc.

Zajtra rano v plane,sprcha,konecne oholenie,samosa s cili paprickami a sup na mhd,z tohto hovno ubytka vypadnem o 9/00,tak dve hodiny mam na presun. Musim dokupit vodu a volake keksi na cestu.

Zacal mi blbnut mobilny signal,stale mi vypadava.

Som fakt zvedavy na udaipur,podla vacsiny cestopisov to ma byt romanticke,pohodove mesto.Ale moc tomu neverim,bo zatial pravu tvar indie ma popisanu len markoff,ostatny nevim ci navolacom ficia ked pisu cestopisy alebo fakt nevim,mozno chodim do zlych stvrti alebo co.

naklady

samosa 2x - 16rup
bus c 125 - 12rup
bus c.124 - 15rup
buas nac seat bobmaj - udaipur - 400rup
mcdonald menu - 184rup
velka zmzlina mcdonald - 20rup
kukurica - 20rup
coca cola 0,6l - 30rup
mcdonald zmzlina 2x - 30rup
mcdonald menu - 135rup
burizony,oriesky,chipsy - 10rup
muzeum - 25rup

foto
http://min.us/mbgOM5vFgz8TeP


Advertisement



Tot: 0.529s; Tpl: 0.01s; cc: 11; qc: 52; dbt: 0.2942s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb