A day in Ocean Park - Aberdee - Hong Kong Island

Hong Kong's flag
Asia » Hong Kong » Hong Kong Island
March 16th 2006
Published: March 16th 2006

Ocean Park Aberdeen - Hong Kong IslandOcean Park Aberdeen - Hong Kong IslandOcean Park Aberdeen - Hong Kong Island

Een enthousiast welkomin Ocean Park door Whiskers de park mascotte
Summary - When you are in Hong Kong do not miss the Ocean Theme Park in Aberdeen. It´s very interesting, lots of education about sealife, stunning rides and shows. And not at least the GIANT PANDA HOUSE. On the other side of the park is also a beautiful Chinese garden and houses with small showcases of the emperors of China.

Monkey and Bear.

Lieve vrienden en vriendinnen,

Hong Kong - Aberdeen - 14 maart 2006. Een dag in Ocean Park.
Ocean Park is een fantastisch thema park over alles wat te maken heeft met het leven in de zee. Het heeft behalve een hoog educatie niveau, ook schitterende shows, spannende kermisachtige attracties, prachtige nagebouwde riffen op alle vier de niveau´s van de zee.
In het zuidelijke deel van het park is een onvoorstelbaar mooie Chinese tuin aangelegd met modelwoningingen uit de keizerlijke periode. Dit deel van het park is uitsluitend bereikbaar door gebruik te maken van vier roltrappen die elk ongeveer 350 meter lang zijn. Alleen dit is al een spectaculaire ervaring. Het park is overigens verdeeld in twee delen en zijn bereikbaar met een kabelbaan van ruim 1,5 kilometer. Vanuit de kabelbaan heb je een schitterend uitzicht

Een lekker jazzy muziekje is ook nooit weg
over de baaien van Aberdeen en Repulse Bay. Vandaag hebben wij veel gefilmd van het onderwaterleven. Dus weinig vissen te zien op de foto´s.
En last but not least in Ocean Park zijn twee GIANT PANDA´S gehuisvest. Deze panda´s leven onder strikte condities en temperatuur in een enorme ruimte die gebaseerd is op hun natuurlijke leefgebied. De enorm hoge kosten voor het handhaven van hun natuurlijke leefomgeving wordt gesponserd door de Jockey Club Horse Racing Hong Kong. Dit is de enige organisatie in Hong Kong waar op de paardenraces gegokt kan en mag worden. Dit is jaarlijks een miljarden business. Wij hopen nog een badge voor buitenlanders te kunnen bemachtigen voor de races van 26 maart a.s. Een van de hoogte punten op racegebied van 2006. Met deze speciale badge heb je toegang tot de VIP ruimte van de Jockey Club, drankjes en een uitgebreid buffet. Deze badges kosten rond de 15 euro, terwijl een reguliere ticket voor deze wedstrijden begint bij 65 euro zonder de VIP treatment. Of het lukt dat zien wij wel, want op 26 maart a.s. zijn wij eigelijk al te lang in Hong Kong om hier voor nog in aanmerking te komen. See you next

Het is Monkey dan toch eindelijk gelukt - op de foto met de professor van Ocean Park
time en geniet van de foto´s.

Nog een speciale opmerking voor HAN - wij hebben inmiddels jouw keizerlijke afkomst onderzocht en enkele foto´s gevonden van jouw voorouders - de HAN DYNASTY.

Monkey and Bear.

Ocean Park Aberdeen - Hong Kong Island

De orchids staan op dit moment in volle bloei.
Ocean Park Aberdeen - Hong Kong Island

Wat gaan wij doen vandaag - gaan wij links of rechts af.
Ocean Park Aberdeen - Hong Kong Island

Hoi, hoi, ik heb weer een nieuw vriendje gevonden.
Ocean Park Aberdeen - Hong Kong Island

On Golden Pond - de Chinese tuin met honderden koi karpers en speciaal gekweekte goudvissen in de meest bizarre vormen - maar dat staat op de film.
Ocean Park Aberdeen - Hong Kong Island

Een Chinese vijver aangelegd volgens het principe van feng shui met bonsaibomen en porceleinen figuren.
Ocean Park Aberdeen - Hong Kong Island

Een bijzonder tafereel van porcelein.
Ocean Park Aberdeen - Hong Kong Island

Koi karpers in hoeveelheden als of zij niets kosten.
Ocean Park Aberdeen - Hong Kong Island

Een ander doorkijkje in deze schitterend aangelegde bonsai tuin.
Ocean Park Aberdeen - Hong Kong Island

Mag ik mij even voorstellen - ik ben Yin-Yin. Mijn partner ligt te slapen in de andere ruimte.
Ocean Park Aberdeen - Hong Kong Island

Heerlijk zo´n vers bamboe ontbijtje.
Ocean Park Aberdeen - Hong Kong Island

Ik kan er toch maar geen genoeg van krijgen.
Ocean Park Aberdeen - Hong Kong Island

Even nu eerst een statiefoto waar mijn gezicht goed op uitkomt.
Ocean Park Aberdeen - Hong Kong Island

Bedankt voor jullie aandacht, maar nu ga ik weer eten want mijn buikje knort nog.
Ocean Park Aberdeen - Hong Kong Island

Weet je wat ook lekker is - zo´n knapperig stukje bamboe liggend op peuzelen. Zo krijg ik weer wat extra ruimte in mijn buik.
Ocean Park Aberdeen - Hong Kong Island

Ja ik weet het, ik lig er niet op mijn voordeligst bij - maar als jullie je er aan storen gaan jullie maar snel naar de volgende foto.
Ocean Park Aberdeen - Hong Kong Island

Moet je hem arrogant zien zitten te kijken en nog steeds niet gestopt met roken.

18th March 2006

Prachtig
Eindelijk door hoe een reactie te geven... Geweldig om te lezen hoe jullie genieten overthere en prachtige foto's! Groetjes, Lucia

Tot: 0.094s; Tpl: 0.014s; cc: 13; qc: 24; dbt: 0.0414s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb