Blogs from Borjomi, Western Georgia, Georgia, Asia

Asia » Georgia » Western Georgia » Borjomi April 26th 2014

This can't be little Hussein, his uncle cried As he drops to his nephew's side, holding his cane Just give me a name, of who has inflicted this bitter sickness, and left us to witness. -Wu Tang Clan, A better Tomorrow Our crash pad in Antalya was a real score. Someone that Maggie met briefly at a party in Madison just happened to have a spare apartment for a week and we had the entirety of a three bedroom flat to ourselves. Antalya is a name we have seen spelled out in Cyrillic outside of nearly every travel agency in Russia and other former Soviet states. It is a very popular destination for Russian travelers and we could hear the familiar tongue flowing from every cafe we passed as we navigated our way down to the ... read more
Mt. Ararat with donkey
Mt. Ararat in clouds
Now why aren't you kids in school?

Asia » Georgia » Western Georgia » Borjomi August 2nd 2011

Drinking and bathing in the Evian of the USSR An interesting question came up during this trip: are the three countries in Caucasus, Georgia, Armenia and Azerbaijan, in Europe or Asia? It is not a question that has any obvious answer. The boundary between Europe and Asia is said to run in the Ural Mountains and in the Caspian Sea. Since the Caspian Sea is east of Georgia, Armenia and Azerbaijan that could place all three nations in Europe. We can also add a few examples that indicate that they indeed are European nations. * Eurovision Song Contest (For non-Europeans: It is a large annual TV-show the best can be described as European Championships in music. Check this link for more information). Every year the three Caucasian nations join and this year Azerbaijan even won. * ... read more
View over Borjomi
Stalin Statue
Mineral Water Park

Asia » Georgia » Western Georgia » Borjomi October 29th 2010

Ciężko sobie wyobrazić brzydsze miasta niż gruzińskie tzw. kurorty. Jak człowiek by dostał kawałek pięknej natury z komendą "spieprz to", niemożliwością byłoby stworzenie czegoś równie koszmarnego. Rozpadające się domy i kucki, powybijane okna, żółte rury do gazu niczym wielkie trzepaki rozciągnięte wzdłuż wsi, błoto na asfalcie, brak chodników, opuszczone ośrodki wczasowe, a te nieopuszczone częściowo zamieszkane przez uchodźców a częściowo wypalone. Jedyne nowoczesnego budowle, to apteki i stacje benzynowe. Trudno nawet dopatrzeć się śladów dawnej świetności, bo mam wątpliwości, czy tu kiedykolwiek było świetnie. Przy śniadaniu zamawiamy sobie na kolację kimkali - wspaniałe lokalne pierogi, które wyglądają jak parasolowate kosmiczne grzyby. Jesteśmy nadal jedynymi gośmi w hotelu, więc możemy wybrzydzać. Jedziemy pod granicę turecką. Najpierw 30 kilometrów krętą górską drogą do ... read more
Piekarnia.
koniak
Vardzie_1.

Asia » Georgia » Western Georgia » Borjomi October 28th 2010

Budzimy się z widokiem na Kutaisi. Na śniadanie, jak zwykle, jajka sadzone, ale tym razem już trochę zimne. Za to dobrze spieczone. Wyglądają, jak jajeczne hamburgery. Na dworze piękne słońce, a przed nami dzień zwiedzania, a później znów paskudna droga, tym razem przez Borjomi do Bakuriani. No i w naszym rotacyjnym układzie siedzącym, dziś ja ląduję na zesłaniu, to jest w trzecim rzędzie siedzeń, skąd nic nie widać. Mam za to kontrolę nad zapasami słodyczy. W pierwszej kolejności jedziemy do katedry Bagrati. Do środka nie da się wejść, bo niby zabytek pozostaje 'under reconstruction', ale w rzeczywistosci jest to bardziej konstrukcja niz rekonstrukcja. O tę sprawę toczy się bój prezydenta Sakaszwili z Unesco, bo chłopaki z rządu postanowili odbudować monument od zera, lekceważąc wszelkie względy zabytkowe, a katedra jest jednym z trzech gruzińskich zabytków na liście ... read more
Gelati
Blue_cross.
Kutaisi_market

Tot: 0.088s; Tpl: 0.004s; cc: 8; qc: 38; dbt: 0.0396s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb