Blogs from Huangyaguan, Tianjin, China, Asia

Asia » China » Tianjin » Huangyaguan June 2nd 2008

The Chinese customs officer is reviewing my exit information carefully. I fidget hoping he won't notice my answer to question #12, the last question, but when he gets to it he goes rigid and slowly looks up at me, staring me directly in the eyes. "It says here you have not hiked any section of the Great Wall of China. Is this true?" he asks. "Well I intended to" I assure him, "friends and family had said they were going to visit, so we kept postponing the moment to share with others...but ...but... nobody came over and we ran out of time!" He squares his shoulders and states without hesitation, "Your exit is not approved. Come back with evidence you have not spent an entire year in China ignoring our national treasure!" And with that he ... read more
Climbing up and up and up
One of the less improved sections of the wall
Huangyaguan Great Wall

Asia » China » Tianjin » Huangyaguan » Taipingzhai July 3rd 2007

Dinsdag 3 juli. Om 7u30 starten we de dag met een westers ontbijt in het restaurant van het hotel. Na de nodige voorbereidingen stappen we richting balie voor de ticketverkoop om de muur terug te bewandelen vanuit Taipingzhai. Dit is het deel van de Muur aan de overkant van de rivier waarvan de mannen gisteren het laatste stukje hadden gedaan. Dette en ik zijn onze toegangtickets van gisteren in de hotelkamer vergeten, dus keren we op onze stappen terug om deze op te halen: Wim gaat namelijk proberen om de tickets van gisteren ook vandaag te laten gelden. Als goede onderhandelaar krijgt hij dit ook voor elkaar. Alleen het vervoer met het open elektrisch busje naar de vertrekplaats van dit stuk muur (circa 5 kilometer verder) dienen we te betalen. Hier begint een tweede avontuur. ... read more
Vandaag wordt er weer heel wat geklommen.
Sommige torens hebben wachthuisjes. De deuropening is voor een aantal toeristen een beetje krap.
Toch wel mooi hoe de muur over de bergen slingert. Wat zeker zo mooi is: behalve wij is hier niemand anders!

Asia » China » Tianjin » Huangyaguan July 2nd 2007

Maandag 2 juli We starten de dag om 6u30. Martine en ik hebben de wekker (GSM) niet gehoord en worden door Thomas en Wim met geklop op de deur gewekt. Onze drie kamers zijn naast elkaar gelegen op een binnenplein van de site, deel uitmakend van een groep van 16, de andere kamers zijn vrij. Het ontbijt wordt buiten, voor onze kamers genomen, aan een kleine ronde stenen tafel met zes stenen zitjes. Van hieruit zien we reeds de Grote Muur met de torens. Onbewust wordt er steeds naar gekeken. Tijdens het gezellige ontbijt wordt het dagprogramma besproken: wandelen op de muur met picknick. Voor 50 yuan per persoon hebben we een dagticket voor de muur en alle aanwezige faciliteiten binnen de site of belfort. Het plan aan de ingang wordt bestudeerd. De muur is ... read more
Thomas, Dirk en Wim maken een extra klim. Hier bereiken ze de Grote Muur aan de andere kant van de rivier.
Tijdens de klim zien ze achter zich de pas over het water en de burcht liggen waar de Muur aan die kant van de rivier verder gaat.  Bij het tempeltje op de Muur zijn Martine en Berna.
Met een grotere zoomlens kan Martine met blauwe bloes onderscheiden worden. Naast haar Berna.

Asia » China » Tianjin » Huangyaguan July 1st 2007

Zondag 1 juli. De morgenstond heeft goud in de mond. Dat goud heb ik niet gevonden, maar wel een wekker die zeer vroeg is afgelopen. De afspraak is om 6 uur, aan het onthaal, met pak en zak. Hier begint een stap in het onbekende. Er is zeer weinig informatie over de busverbinding. We nemen de taxi naar het treinstation om daar per bus naar Huangyaguan af te reizen. We vragen of onze bus er is, en krijgen als antwoord: “hij is nog niet hier en zal dus niet meer komen”. Voor niks zo vroeg opgestaan om de bus van 7 uur te halen. Het back-up plan bestaat ook nog, dus naar het oostelijke busstation. De taxichauffeurs zien ons graag komen en brengen ons ter plaatse. In het busstation is het niet druk (wie staat er ... read more
Het drukke verkeer in het dorpje.
De fotograaf verschalkt door Berna voor zijn hotelkamer.
De struiken en bomen op de binnenplaats van ons hotel doen dienst om de was te drogen.

Tot: 0.097s; Tpl: 0.005s; cc: 6; qc: 42; dbt: 0.047s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb