howdie

November 23rd 2006
Published: December 1st 2006

Additional maps: routeuh

grote buddhagrote buddhagrote buddha

wij lijken groter, maar de buddha is de grootste ter wereld (ongeveer de derde die we zo tegenkomen)
howdie,

na jiuzhaigou en songpan zijn we via chendu afgezakt naar leshan en emei shan. Vee gebus dus, maar wie zijn wij om te klagen.
enfin, leshan = enorme boeddha, en emei shan = enorme berg met tempels op.
Vooral emei shan was zeer mooi, ook weer in de sneeuw, en de gouden top was prachtig in de zon.
Op deze berg zitten ook veel apen (in de sneeuw dus) die nogal gierig naar uw zak kunnen graaien, maar we hebben gelukkig niets meten afstaan aan de monkey douane (de chinezen daarentegen met hun eten werden quasi aangevallen, slimme dieren dus).
We hebben op de berg ook geslapen in een boeddhistiche tempel, weeral pokkekoud, en deftig afgezet geweest door de monikken voor het eten, maar wel een leuke plek.
Voor onze reisroute tot nu (als het werkt), klik op reisrouteuh
tot de volgende!
petereva

emei shan olifantyemei shan olifanty
emei shan olifanty

net voor de de top van emei shan, met zicht op de bergen
emei goldemei gold
emei gold

de golden summit van emei shan
emei summitemei summit
emei summit

anderen stappen er 1.5 dagen over, maar wij waren er in 2u bus en 20 min kabelbaan: de top van emei shan in de morgen!
olifant in de wolkenolifant in de wolken
olifant in de wolken

niet echt hoor want olifanten kunnen niet vliegen
wederom sneeuwpretwederom sneeuwpret
wederom sneeuwpret

omdat we de bus naar boven hadden gepakt dachten we toch sportief naar beneden te wandelen. In de sneeuw en het ijs met onze sportschoentjes bleek dat niet zo simpel maar ze verkochten helaas geen slee

Tot: 0.108s; Tpl: 0.009s; cc: 10; qc: 58; dbt: 0.0722s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb