Blogs from Changshu, Jiangsu, China, Asia

Asia » China » Jiangsu » Changshu May 16th 2013

Europen sanoin, viimeinen lähtölaskenta on alkanut. (Kiitos vaan Mika P. kun lasket mun puolesta) Huomenna menen Shanghaihin ostoksille ja sitten lauantaina koitan saada koko elämäni mahtumaan kolmeen pieneen matkalaukkuun. Ahdasta tulee koska pelkästään urheilukamat painavat noin kymmenen kiloa ja vievät ison tilan! Kotiinpaluu on sunnuntaina ja siellä olisi sitten parasta olla lämmintä!!! Lomalla tuli viikon aikana ajeltua noin 570km, mikä on kohtuullinen määrä. Ajaessa tuli nähtyä taas nähtyä kaikenlaista omalaatuisista muuttokuormista mitä ihmeellisempiin liikennevälineisiin. Kiinalaisten mielestä erikoisin tielläliikkuja oli kuitenkin minä, koska eihän täällä ole polkupyöriä ennen nähty. Hienoja hetkiä lomalla oli mennä lautalla Jangtsen yli, ajella keskellä autioita rypsipeltoja, väistellä tienvarsiankkoja ja eksyä Rammsteinin takia. Kyllä, "eksyin" koska kuuntelin Rammste... read more
Raketinheitin.
Sähköallergikkojen lomapaikka.
Denso

Asia » China » Jiangsu » Changshu April 27th 2013

Loma! Mitä sitä tekisi? No tietysti ajaisi pyörällä joka päivä itsensä kuoliaaksi! Sitten kun on vielä lintuflunssa päällä ja 29 asteen lämpö hellii hipiää, niin voiko olla mitään parempaa? Alunperin ideana oli ostaa taas kolmipyörä, mutta kaupan mummo pyysi aivan älytöntä hintaa. Siispä siirryin suunnitelmaan B: 1. Katso kartasta kaupunkeja jotka ovat max. 70km säteellä kodista. 2.Lähde aikaisin liikkeelle 3. Aja kaupunkiin 4. Hengaile siellä pari tuntia 5. Takas himaan. Koska käytössä on tuo työsuhdepolkupyörä mihin ei voi kiinnittää tavaratelinettä, niin joudun pakkaamaan reppuun vain kaikki välttämättömät. Tämä tarkoittaa sitä, että joka päivä pitää tulla takaisin kotiin koska en voi ottaa ylimääräisiä vaatteita yms. mukaan. Eilen oli ensimmäinen ajopäivä ja ajoin kaupunkiin nimeltä Wuxi. Ajomatkaa sinne tuli noin 48km. Toisin kuin Hainanilla, Jiangsun maakunn... read more
Piennar
Disneyland
Disneyland 2

Asia » China » Jiangsu » Changshu April 17th 2013

Tässä muutama fiilistelykuva Changshusta.... read more
Alkuperäiskansaa.

Asia » China » Jiangsu » Changshu February 14th 2013

Viime viikon lopulla tänne tuli talvi. Maa sai lumipeitteen ja tiet jäätyivät luistinradoiksi. Viime torstaina nähtiin kotimatkalla ainakin 15 kolaria. Kuskin mielestä se oli kauhean hauskaa ja joka kerta se osoitteli innokkaasti kolarin suuntaan. Meitä kiinnosti enemmän se, että olemmeko me seuraavat ojaanajajat. Perjantaina keli oli vielä pahempi. Lumi ei ollut lisääntynyt, mutta tiet olivat vielä pahemmin jäässä. Asia alkoi hiukan huolestuttamaan, koska töitten jälkeen oli tarkoitus mennä autolla 120km päähän Shanghaihin uuden vuoden viettoon. Aamulla töihin mennessä ihmiset onneksi ajoivat kohtuullisen hiljaa, ja nähtiinkin vain muutama kolari. Lopulta aika lähellä työpaikkaa liikennevaloissa meidän takaa alkoi kuulumaan ihmeellistä ääntä. Sieltä tuli bussi sivuluisussa meitä kohti. Homma näytti siltä että liukkauden takia myös kuski oli ryhtynyt matkustajaksi, eikä sillä ol... read more
Ikkunasta etelään
Ikkunasta pohjoiseen.
Piha

Asia » China » Jiangsu » Changshu January 22nd 2013

Otin tänään pitkään himoitsemani kuivakuppauksen. Kiinassa kuppaus on ollut noin 3000 vuoden ajan yksi tärkeistä perinteisistä hoitomuodoista. Kuppaajat ovat siellä nykyään tavallisesti sairaaloissa tai klinikoilla työskenteleviä lääkäreitä. Kuppaamiseen voidaan käyttää eläimen sarvia, onttoja bambupaloja, keramiikka-, lasi- tai -muovikuppeja. Kuppiin muodostetaan alipaine liekin avulla. Bambukuppeja käytettäessä alipaine saadaan keittämällä niitä ensin yrttikeitoksessa. Kupit kiinnitetään tietyille kehon pisteille (ns. akupunktiopisteet) siten, että alipaineen tuottama imuvaikutus aktivoi veren ja imunesteen virtausta. Perinteisessä kiinalaisessa lääkinnässä kuppausta käytetään hoidettaessa hengitysteiden vaivoja kuten vilustuminen, keuhkokuume ja keuhkoputkentulehdus. Sillä hoidetaan myös selkä-, niska-, hartia- ja muita lihaskipuja. Vaivojen katsotaan johtuvan qi- eli energiavir... read more
Kuulapään kuivakuppaus2.
Kuulapään kuivakuppaus3.
Kuulapään kuivakuppaus4.

Asia » China » Jiangsu » Changshu January 7th 2013

Shanghaissa vietetyn vuodenvaihteen jälkeen tulin takaisin kotiin ensimmäinen tammikuuta. Koska keli oli todella lämmin ja aurinkoinen, niin päätin lähteä pyöräilemään kaupungille. En ollut ulkoiluttanut GoPro kameraani pitkään aikaan, joten tälläsin sen nököttämään tangon päälle akku täynnä. Tähän asti olikin tullut ajeltua pyörällä länsimaalaiseen herrasmiestapaan tilaa antaen ja liikennevaloja kunnioittaen. Nyt kummiskin jostain syystä teki mieli koittaa paikallisten ajotapaa. Eli koko ajan täysiä ja sieltä mennään mistä mahdutaan. Tällä tavoin ajaminen on kyllä todella paljon hauskempaa, mutta ei ehkä terveellisempää kuin rauhassa pyöräkaistalla hiisaaminen. Kaikenkaikkiaan ajoin muutaman tunnin, mutta ekat 35 minuuttia tuli pyörittyä Changshun keskustassa aiheuttamassa pahennusta. Video on todella huonolaatuinen, koska mun tietokone ei jostain syystä halunnut käsitellä parempi... read more

Asia » China » Jiangsu » Changshu September 29th 2012

Ostin kaverilta käytetyn naisten polkupyörän jotta voin ajella kauppaan ja takas töitten jälkeen. Ekan kauppareissun jälkeen kotiin tullessani tuli mieleen se mun maastopyörä, mikä varastettiin tuosta kotitalon edestä viime vuoden alussa. Olin silloin viikonlopun poissa kotoa ja kun tulin takaisin, pyörä oli kadonnut pihasta. Nykyään ajan uuden pyöräni tuonne maan alle autotalliin suojaan. Tänään kaupasta tullessani kävelin autotallista talon läntisen siiven hissiin ja mikäs siellä yhden mutkan takana mua tervehti. MUN maastopyörä siististi asetettuna nurkkaan ja yltäpäältä pölyssä. Ekaksi kävelin ajatuksissani ohi, mutta sitten alkoi rattaat vähän pyöriä ja palasin takaisin tarkastamaan fillarin. Joku talon henkilökunnasta on ihan selvästi kantanut sen sinne suojaan ja unohtanut infota muita asiasta. Kyselin kyllä silloin respasta pyörän kohtaloa, mutta kukaan ei tiennyt mitään. Eli ... read more
Mun pyörä
Grillijuhlaa
Kumpaa söisit, Fazeria vai pulua?

Asia » China » Jiangsu » Changshu March 6th 2008

Not much has been going on tourism wise since my last entry. I have mostly been settling in and adjusting to daily life here in my host city of Changzhou. Do not fear though. There will be side trips aplenty starting soon. We have three day weekends every other weekend, so I will have plenty of opportunities to carry out the ambitious travel plans that my roommate and I have made. So far those plans call for a trip to the ancient imperial city of Xian, home of the famed terracotta warriors, a trip to the birthplace of Confucius, a trip to Beijing, a trip to the sacred mountain of Taishan, and a trip to a panda research and breeding center in Chengdu. To top all this off, I am now seriously considering making plans to ... read more
Now I Know How the British Feel
Living Room
Changzhou International School

Tot: 0.111s; Tpl: 0.005s; cc: 7; qc: 62; dbt: 0.0606s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb