Pyörävarkaus part. II


Advertisement
China's flag
Asia » China » Jiangsu » Changshu
September 29th 2012
Published: September 30th 2012
Edit Blog Post

Mun pyöräMun pyöräMun pyörä

Melkein vuoden pölyt.
Ostin kaverilta käytetyn naisten polkupyörän jotta voin ajella kauppaan ja takas töitten jälkeen. Ekan kauppareissun jälkeen kotiin tullessani tuli mieleen se mun maastopyörä, mikä varastettiin tuosta kotitalon edestä viime vuoden alussa. Olin silloin viikonlopun poissa kotoa ja kun tulin takaisin, pyörä oli kadonnut pihasta.

Nykyään ajan uuden pyöräni tuonne maan alle autotalliin suojaan. Tänään kaupasta tullessani kävelin autotallista talon läntisen siiven hissiin ja mikäs siellä yhden mutkan takana mua tervehti. MUN maastopyörä siististi asetettuna nurkkaan ja yltäpäältä pölyssä. Ekaksi kävelin ajatuksissani ohi, mutta sitten alkoi rattaat vähän pyöriä ja palasin takaisin tarkastamaan fillarin. Joku talon henkilökunnasta on ihan selvästi kantanut sen sinne suojaan ja unohtanut infota muita asiasta. Kyselin kyllä silloin respasta pyörän kohtaloa, mutta kukaan ei tiennyt mitään. Eli tiedonkulku ei oikein toiminut. Silloin asuin tuolla talon itäpuolella, enkä ikinä käyttänyt tätä länsipuolen hissiä. Eikä todellakaan tullut mieleen, että joku näkisi vaivaa roudata se pyörä sinne alakertaan rappusien ja ovien taakse.

Huomenna otan asian puheeksi ja aion saada pyöräni takaisin. Jos alkaa kuulua mutinaa vastaan, niin silti se pyörä lähtee mun mukaan vaikka väkisin. Avaimethan heitin roskiin jo kauan sitten, mutta eihän nyt yksi pyöränlukko Hervannan kasvattia hidasta.

Tänään täällä alkoi Kiinalaisten kuujuhla, jota kutsutaan myös keskisyksyn juhlaksi. Tämä taitaa olla heidän toinen pitkä vapaansa uudenvuoden lisäksi ja se tietää myös mulle kahdeksan päivän lomaa. Taidanpa mennä ajelemaan "uudella" maastopyörälläni juhlan kunniaksi. Tänään on kummiskin ensin firman grillijuhlat tuolla pienen lammen rannalla. All you can eat&drink.


Additional photos below
Photos: 9, Displayed: 9


Advertisement



Tot: 0.123s; Tpl: 0.011s; cc: 10; qc: 50; dbt: 0.0746s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb