China's flag
Asia » China » Hubei » Wuhan
October 19th 2008
Published: October 19th 2008

Op zondag 19 oktober werd om acht uur 's ochtends in het stadium van de Universiteit van Centraal China de aftrap gegeven van de Hubei cup. Het team van de 'Professoren van de Universiteit van Centraal China' en het 'Bloementeam van Hubei' gaven elkaar partij. Beide ploegen kwamen met hun basiselftal uit de kleerkamer en de trainers hadden gekozen voor een klassieke 4-4-2 opstelling. Het 'Bloementeam' begon gretig aan de partij en had overwegend balbezit. Beheerst tikten ze de bal rond over gans het speelveld en ze bouwden geleidelijk de druk op. De eerste grote kans van de wedstrijd was echter voor het 'Professorenteam'. Yishihao (Nummer elf) kwam na slecht uitverdedigen alleen voor doel, maar was te verrast om zijn schot binnen het kader te mikken. De spelers van het 'Bloementeam' waren wakker geschud en voerden de druk op. Na twintig minuten werd de pressie opgevoerd en kampeerde het bezoekende elftal op de speelzijde van het 'Professorenteam'. Na mistasten in de verdediging scoorde Ershierhao( nummer 22) het eerste doelpunt van de wedstrijd. De onderwijzers lieten de kopjes hangen en zelfs een simpele pas lukte niet meer. Het tij keerde vijf minuten voor de rust wanneer Jiuhao( nummer negen) in bezit kwam van een schijnbaar verloren bal en die vervolgens naast de doelwachter binnenschoof. Amper twee minuten later kwam Ershierhao( nummer twintig) na een knappe, individuele actie alleen voor doel en knalde de bal snoeihard in de rechterbovenhoek. De aanvallers van het 'Professorenteam' bleken dodelijk efficiënt. De stand aan de rust was 2-1. In het begin van de tweede speelhelft liep het 'Professorenteam' verder uit met een tweede doelpunt van Jiuhao en controleerde de wedstrijd. Na handspel in de rechthoek kreeg het 'Bloementeam' de ideale kans op de aansluitingstreffer, maar de doelman van het onderwijsteam stopte de strafschop. Vijf minuten voor tijd kwam er terug spanning in de partij door een knap tweede doelpunt van Ershierhao. Een ultiem slotoffensief haalde echter niets uit en de eindstand van de wedstrijd was 3-2. Het 'Professorenteam' pakte de driepunten en is leider in zijn poule.

(Een week of vier geleden heb ik me aangesloten bij een Chinees voetbalteam ( het professorenteam) en dit is het wedstrijdverslag van deze morgen. Het is echt zeer plezant om met hen te spelen en het is ook goed voor mijn Chinees. ( mijn voetbalwoordenschat gaat erop vooruit!). Jammer dat het zo vroeg 's ochtends is, zaterdagavond gaan we regelmatig op stap. Deze week ben ik trouwens gaan informeren voor de taichi lessen. Elke dag om zes uur 's ochtends... gekke chinezen...)

Tot: 0.093s; Tpl: 0.01s; cc: 5; qc: 44; dbt: 0.0409s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb