English corner


Advertisement
China's flag
Asia » China » Hubei » Wuhan
October 18th 2008
Published: October 18th 2008
Edit Blog Post

Omdat mijn Chinese vriendenkring voor het moment nogal beperkt is, had ik met Bo Li afgesproken om samen naar English corner te gaan. Het plan was om wat Chinezen te vinden om samen mee te studeren: zij leren me Chinees en Chinese gebruiken, ik leer hen Engels. Elke donderdag-en vrijdagavond spreken voor gebouw nummer negen een horde mensen af om allemaal samen hun (gebroken) Engels te oefenen.

Ik kwam iets na acht aan en tot mijn grote verbazing waren er meer dan tweehonderd Chinezen en een slechts een paar westerlingen. Wat volgde was hilarisch. Een meisje stelde me een paar basisvragen en ik antwoordde netjes. Toen ik na twee minuten rond me keek, zag ik dat plots in het middel van een cirkel stond en ik omringd was door meer dan veertig Chinezen. En dan begon een spervuur aan vragen: What’s is your name? How old are you? Where are you from? Do you like Wagner ‘s opera the Flying Dutchman? (haha) Do you believe in Marxism?

Opnieuw: What’s your name? (nieuwe lading) , What are your hobbies? Do you have a girlfriend? Is your country influenced by the financial crisis and what do you think about stock market speculation? Anderhalf uur lang werden op die manier interessante conversaties afgewisseld met honderd keer hetzelfde kennismakingsgesprek. Op het einde van e avond wisselde ik contactgegevens uit met een paar Chinezen die me voor in de toekomst wel handig leken en nam ik afscheid van de horde ijverige studenten. Vanavond ga ik naar Chinese corner, mijn verwachtingen zijn hoog gespannen. Ik hou jullie op de hoogte.


Advertisement



Tot: 0.118s; Tpl: 0.008s; cc: 10; qc: 50; dbt: 0.0499s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb