Terug naar huis.

Asia » China » Gansu » Lanzhou
July 30th 2011
Published: November 1st 2011

Zaterdag 30 juli Van Lanzhou naar Korbeek-Lo

Onze terugkeer naar huis gebeurde op een ontspannen manier. We konden om te beginnen uitslapen en rustig ontbijten.
Om 10 uur werden we opgepikt door een privé-wagen, waarvan de chauffeur ons de dag tevoren een mooi aanbod deed om ons naar de luchthaven te brengen.
Er was druk verkeer die zaterdagmorgen, maar we geraakten toch op een uur bij de luchthaven.
Alles bleef vlot verlopen tot op onze tussenstop in Xi’an. Daar moesten we onze bagage terug oppikken en waren eraan gekluisterd voor een paar uur.
De luchthaven van Xi’an is zeer groot en zeer druk maar heeft bijna geen zitplaatsen, uiteraard wisten we er 3 in te pikken. Het was lang wachten, maar ook dat gaat voorbij met puzzelen, lezen en mensen observeren.
Uiteindelijk mochten we dan toch inchecken. Zodra we van onze bagage verlost waren, hebben we onszelf nog eens goed verwend. Wim hield het bij een koffie en een muffin, Berna koos voor een ijsje en Ludo genoot van een pint.
De panoramafoto van vandaag toont Wim's stijlvolle tas koffie met leuk lepeltje.

We hadden nog steeds tijd met hopen, want onze vlucht werd uitgesteld omwille van een overbezet luchtruim. Geen probleem voor Ludo, die werkt zelfs op de luchthaven aan het kasverslag.

Toen we eindelijk in Bejing waren, wilden we als eersten in de rij staan om in te checken en aan het steeds weerkerende gevecht te beginnen om voor Wim een lange-benen-plaats te bemachtigen. Het is moeilijk om een Chinees voor te zijn, maar het is in ieder geval gelukt om voldoende plaats voor Wim zijn benen te krijgen!

Daarna was het weer tijd om aan de innerlijke mens te denken. Dat is niet zo eenvoudig als je met Hainan Airlines vliegt: hun rechtstreekse vlucht naar Brussel vertrekt pas om 1h30, eer je ingecheckt bent, zijn alle restaurants van de kelderverdieping al dicht. Gelukkig was er nog één in de vertrekhal die een paar warme schotels aanbood, en dat zelfs voor een betaalbare prijs. Het deed deugd en het glaasje wijn van Wim smaakte even lekker als de pintjes van Ludo en Berna.

Na een voorspoedige vlucht werden we op Zaventem opgewacht door Luc Van Aken, die op een vroege zondagochtend bereid was ons thuis te brengen. (Bedankt, Luc!)

We hebben weer een mooie reis gehad, deze keer een ‘bedevaart’ naar 4 onbekende Heilige Bergen in het hart van China.

Verslag: Berna en Wim

Foto’s: Wim en Berna

2nd November 2011

Terug naar huis.
Ha, ha, ha...dat was vooral een drink- en eetverslag! Maar dat hoort er natuurlijk ook bij ;-)

Tot: 0.089s; Tpl: 0.01s; cc: 11; qc: 28; dbt: 0.0447s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb