Ghost town

Cambodia's flag
Asia » Cambodia » South » Kampot
April 26th 2008
Saved: November 19th 2016

Samen met Trevor en Kristena gingen we op 16 april naar Kampot. Ook dit plaatsje stelde op zich niet zo veel voor. Het was meer de omgeving waarvoor we naar Kampot gingen.
Na aankomst vonden we een prima hotel en liepen we een beetje rond. Na 15 minuten hadden we alles al gezien! ‘s Avonds aten we in een restaurant dat met stip op de eerste plaats staat van de ranglijst met slechtste restaurants waar we ooit hebben gegeten!
De volgende dag brachten we met z’n vieren een bezoek aan een aantal grotten in de omgeving. Het Khmer Nieuw Jaar wordt eigenlijk een maand lang gevierd met allerlei ceremonies en we kwamen er tijdens onze trip naar de grotten al snel achter dat watergooien toch een van de activiteiten is die met het feest gepaard gaat. We werden namelijk regelmatig met water bekogeld door kinderen die onze tuktuk als een geschikt slachtoffer zagen. De omgeving en het hele watergooien vonden we uiteindelijk mooier dan de grotten zelf.
Op 18 april huurden we een auto met chauffeur om naar het Bokor National Park te gaan. Dat is een van Cambodja’s grootste beschermde gebieden. Onderdeel van Bokor National Park is een 1080 meter
vleesetende plantvleesetende plantvleesetende plant

fleischessende Pflanze
hoge berg die wij met onze taxi beklommen. We waren echter niet zo tevreden met de rijstijl van onze chauffeur. Hij raasde veel te hard over de weg die bezaaid was met scherpe stenen. Gevolg: binnen 1,5 uur hadden we al twee lekke banden. Dat beloofde niet veel goeds...
Bovenop Bokor Hill lag een voormalig Frans Resort met een kerk, hotel en casino. Het was op deze dag nogal bewolkt en zo hoog in de bergen betekende dat dat het tamelijk mistig was en we regelmatig omhuld werden door wolken. Dat zorgde echter voor een nog spectaculairdere uitstraling van de verlaten gebouwen op Bokor Hill. Het leek wel alsof we in een spookstadje rondliepen! En we konden ons heel goed voorstellen hoe het hotel en casino er vroeger uitgezien hebben met hun rijke Franse gasten in sjieke kledij.
Na een uurtje of twee reden we weer terug naar Kampot en onze chauffeur slaagde er deze keer in om alle banden heel te laten. We hoefden dus gelukkig niet het hele eind te lopen!
Veilig en wel keerden we terug naar Kampot. Het enige dat Kampot onderscheidde van Bokor Hill was het feit dat dit dorpje wel bevolkt werd en Bokor Hill niet.

Ghost Town
Zusammen mit Trevor und Kristena gingen wir am 16 April nach Kampot. Auch dieser Ort war nicht wircklich interesannt. Es war die umgebung die uns hier her brachte. Nach dem wir ankammen suchten wir uns ein Hotel und liefen herum. Schon nach 15 minuten hatten wir alles gesehen. Abends gingen wir in einem Restaurant essen was bis jetzt auf Platz Nr.1 steht fur das schlechteste Resataurant wo wir je gegessen haben.
Den nachsten Tag verbrachten wir zu viert und besuchten ein paar Grotten in der Umgebung. Das Khmer Neujahr wir ein Monat lang gefeiert und
wir kammen wahrend unserer Tour schnell dahinter das Wasser doch einer grosse rolle bei diesem Festival spielt. Wir wurden auf regelmassig von Kinder mit Wasser bespruht die uns als leichtes Opfer sahen in einem Tuk Tuk.
Die Umgebung und die “Wasserspiele” fanden wir viel interesanter als die Grotten.
Am 18 April mieteten wir uns ein Auto mit Fahrer der uns zum “Bokor National Park” brachte. Das ist eins der grossten geschutzten Natur Gebiete Kamotschas.
Ein teil des Bokor National Parks ist ein 1080 Meter hoher Berg. Wir waren nicht so begeistert von unserem Chauffeur und seinem Fahrstiel. Er fuhr viel zuschnell den Berg hinauf und das uber Stock und spite Steine. Das Resultat da von: in 1,5 Std. zwei platte Reifen. Wir hofften das er den ruckweg etwas langsamer fahrt…
Angekommen auf Bokor Hill lag ein ehemaliges Franzosisches Resort mit Kirche, Hotel und Casino. Es war an diesem Tag etwas bewolkt und da wir so hoch sassen zogen ab und zu Dicke Wolken uber den Berg und liess das Hotel in Nebel verschwinden. Perfeckte atmosphere fur eine Geisterstadt. Spooky!!
Wir konnten uns sehr gut vorstellen wie das Casino und das Hotel fruher ausgesehen haben muss mit all den wohlhabenden Franzoesischen Gasten.
Nach ein paar Std. fuhren wir wieder nach in Tal, auf verlangen, das der Fahrer langsamer fahren soll erreichten wir Kampot ohne platten Reifen. Wir hatten nicht wircklich lust den ganzen weg zu laufen.

COMING SOON HOUSE ADVERTISING ads_leader_blog_bottom

Voor vrede op aarde...Voor vrede op aarde...
Voor vrede op aarde...

Fur Frieden auf Erde
sexuele voorlichtingsexuele voorlichting
sexuele voorlichting

seksuele Aufklarung
Tourist InformationTourist Information
Tourist Information

Net zo verlaten als de rest van het dorp. genauso verlassen wie der rest der Stadt
op weg in de tuk tuk naar de grottenop weg in de tuk tuk naar de grotten
op weg in de tuk tuk naar de grotten

Im Tuk Tuk auf dem Weg zur Grotten
tweede band verwisselentweede band verwisselen
tweede band verwisselen

reife nummer zwei ist plat
Bokor Hill kerkBokor Hill kerk
Bokor Hill kerk

Bokor Hill Kirche
in de kerk Bokor Hillin de kerk Bokor Hill
in de kerk Bokor Hill

In die Kirche Bokor Hill

Comments only available on published blogs

26th April 2008

seperation anxiety!!!
oh geez ... trevor and i don't know what to do without our european amigos by our side!!! hope your bus ride to vietnam wasn't toooo bumpy, and that you could pee AND poo in the toilets! (long story, we'll fill you in soon!). take care kids!
29th April 2008

children!!! hahaha ... you sure know how to deliver a good knee slapper, eh??!! lol .... funny funny stories about the bus .... and SUCH a relief about vietnam! phewf!! we are taking the bus on saturday ... will you still be in ho chi minh??? are you ready for a shin dig??? and, when are you going to get faceboook!!???!!!

Tot: 0.175s; Tpl: 0.013s; cc: 22; qc: 101; dbt: 0.0862s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.4mb