Dag 7 Oudtshoorn

Africa
July 18th 2014
Published: July 18th 2014

Aangezien het buiten nogal koud is heeft de eigenaresse bedacht om een laken, een deken, een dekbed en een sprei op het bed te leggen. We hebben dus heerlijk geslapen, en vanochtend schenen de eerste zonnestralen al naar binnen?. Het ontbijt wordt geserveerd in een gezellige ruimte waar de open haard en de kaarsjes branden. Er is namelijk nergens centrale verwarming. Ook hier weer een uitgebreid ontbijt, terwijl de eigenaresse suggesties aandraagt voor onze dagbesteding. Volgens haar is het rijden van de Swartbergpas echt een must, dus passen we onze plannen enigszins aan. Eerst de pas en tijdens de terugroute langs het Cango Wildlife park. Echter wanneer we na een half uur rijden het 24 km lange grindpad bereiken, begint het te regenen en boven de bergen hangt een dreigende lucht. We besluiten om te keren, want een mooi uitzicht zit er waarschijnlijk toch niet in. Dus Wildlife park, here we come! Het park is aangelegd ter bescherming van de cheeta's, maar er zijn nog veel meer bijzondere dieren te zien. We krijgen een rondleiding van een gids, die ons van alles weet te vertellen over de cheeta's, leeuwen, witte tijgers en krokodillen. En als klap op de vuurpijl kunnen we op de foto met een cheeta. Dat is natuurlijk wel erg cool.

Het is inmiddels twee uur en we zijn wel toe aan een bakkie koffie, dus laten we Buffelsdrift maar eens bij daglicht bekijken. Onderweg zien we drie olifanten???, deze blijken te behoren tot het Game Reserve van Buffelsdrift. Op een mooi terras aan het water met uitzicht op de bergen, genieten we heerlijk van de Afrikaanse zon, maar met vesten aan want de wind is fris. In de verte spotten we zowaar een nijlpaard, een bosbok en een Nyala. Jaja, onze wilde dieren kennis wordt behoorlijk uitgebreid hier in Zuid-Afrika.

Tegen kwart over drie besluiten we om ook nog even naar de struisvogelfarm te gaan, deze ligt namelijk vlak bij onze Berluda farm. Deze farm heeft geen fokprogramma, maar is een echte showfarm waar je de struisvogel kunt voeren, knuffelen en berijden. Het is leerzaam en leuk, vooral het rijden op de struisvogels is hilarisch?. Robin en Kevin mogen helemaal alleen hun kunsten op deze grote vogels vertonen en het gaat ze verrassend goed af. Struisvogels zijn echt komische dieren, ze doen alles voor wat eten en kijken je wat 'appelig' aan. Het is een geslaagde dag en we sluiten weer af met een lekkere maaltijd, waarna de papa's weer even terug gaan naar hun jeugd en lekker fikkie ? stoken in onze buiten open haard. Zijn zij ook weer blij?.

19th July 2014

struisvogel rijden
Tjonge jonge, het idee om struisvogels te berijden. Hoe is dat bevallen? Super om via dit blog een heel goed idee te krijgen hoe het jullie vergaat. Wat is de voertaal die jullie nu spreken? Aangezien er ook een belgische dame woont zal zij wel in het nederlands converseren. Rijden jullie nu in een grote bus of met 2 voertuigen? Je zou toch verwachten dat het daar nu veel warmer is dan bij ons in Nederland 30 - 35 C. Ben alweer benieuwd naar jullie volgende dag nieuws. Gr. Vincent
19th July 2014

Hoezo koud?
Te gek!!!! Wat zien jullie veel en ook zo verschillend. Hier is het een tropische dag geweest van 33 graden. Dus hoezo koud bij jullie? Aan wild zien wij vandaag alleen een dode mus die van het dak is gevallen........ Hoezo jaloers. Geniet ze.

Tot: 0.04s; Tpl: 0.01s; cc: 10; qc: 24; dbt: 0.0222s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb