Safari og laaaang togtur i Tanzania.

Tanzania's flag
Africa » Tanzania
February 28th 2008
Published: April 20th 2008

Tanzania, grensen til Malawi. 28.02.08

halloisen alle sammen!
da har vi jobba oss ned fra nord-Tanzania til Grensen i Malawi.
Det har vært litt av en tur!! niiiiiiiislitne og gamle busser/tog/minibusser/privat biler osv...., og det går ikke akkurat fort for å si det sånn....
Siden sist har vi vært på safari i Tanzania, helt sykt mye ville dyr.... Børre fikk ikke leke med løvene, men han fikk se dem heldigvis😊..Første stopp ble Ngorogor crater,et enormt krater som åpnet seg opp fra toppen av fjellet..for et syn!! I tillegg masse sorte prikker laaangt der nede,som da viser seg å være masse forskjellige ville dyr.Vi drog ned til crateret å kjørte rundt der i non timer å såg+knipsa masse bilder av bl.annet: Apekatter,masse zebraer,giraffer,elefanter,wilderbeasts,løver,impalaer,strutser,villsvin osv,og seff en leopard som prøvde å gjømme seg for oss..,men vi fannt den..ha ha..I tillegg såg vi ørner,masse flamingoer(innsjøen var helt rosa av flamingoer faktisk!!) og mange andre artige fugler(kan jo ikke huske alt)..Videre etter denne utrolige opplevelsen,gikk turen til en campingplass,dvs en DIGG campingplass med svømmebasseng å greier som da låg inntil Lake Manjara national park.Rundt campingplassen hadde de kun et lite gjerde som da skal holde løver å andre dyr unna..,ja,var litt scary..,men det eneste
Ngorogoro CraterNgorogoro CraterNgorogoro Crater

Masai folka prøver å selge oss smykker..
som vandret & hoppet på teltet vårt var non små apekatter..ha ha.
Dagen etter var det tid for ny safari,denne gang i Lake Manjara..Ja,samme reisa der med masse dyr overalt,men i tillegg fra før såg vi: Hippoes(huske ikke norske navnet) & bavianer..arti!
Etter en utrolig opplevelse igjen,gikk turen tilbake via Arusha i vår sliiiiiitne jeep..tok sin tid gitt,men sånn er det i Afrika..

Videre fra Moshi gikk nå turen sørover,og etter en laaang tur ned til Dar es Salaam (igjen) rakk vi akkurat toget som gikk videre til Mbeya. togturen var nesten en safari i seg selv siden vi kjørte gjennom Selius nationalpark med masse ville dyr.arti arti.Selv med magesjau og ca 24 timer på tog,var dette en utrolig fin togtur(alt er bedre enn bussmas i Afrika spør du meg.. Vi ble bare en dag i vakre Mbeya før vi dro videre mot grensa til Malawi, hvor vi faktisk gikk over grensa.

Summa sumarium om Tanzania i våres øyne er følgende:
Utrolig flott natur & masse spennende opplevelser,MEN veeeeldig dyrt for serverdigheter som da seff er et "must" å få med seg i Tanzania..,ekspl: Killimanjaro:etter masse pruting kostet turen inkl (pålagt)tips: USD.1200 pr.person!!!+ safari kostet oss (ferdig prutet)
Ngorogoro CraterNgorogoro CraterNgorogoro Crater

Apekatt..ha ha
ca 150 USD pr dag..
I tillegg synes vi det var utrulig sliiiitsomt med maset fra "touts"ene (niiiimasete lokalfolk som skal selge dg ting & tang ,turer,absolutt vise dg rundt,stjele fra dg osv)..må faktisk si at det ødela mesteparten av turen,utenom når vi var på opplegg da..
Uansprett er vi nå videre på reise til Malawi,som da er landet sør for Tanzania..

Livet er hærlig!!

Forts. i neste reisebrev.

Ngorogoro CraterNgorogoro Crater
Ngorogoro Crater

Wilderbeasts
Lake Manjara

Lake Manjara park entrance.

Bavianer

Hippo osv
Togreise: Dar es-salaam - Mbeya

Togtur på niiiisollynga skinnegang..
Togreise: Dar es-salaam - Mbeya

En av mange landsbyer vi passerte der de vinka alle som bodde der..
Togreise: Dar es-salaam - Mbeya

På hver togstopp,natt & dag selges alt mulig til passasjerene..,dvs stoler,tepper,råe egg,lime,ukokte poteter+kokte også,råe fisker,+alt av alt..Arti opplegg!!
Togreise: Dar es-salaam - Mbeya

Utrulig grønn & fin natur i Tanzania.
Togreise: Dar es-salaam - Mbeya

Mbeya..At last framme..tok jo bare 24 t ca...
Mbeya(Tanzania) - grensen til MalawiMbeya(Tanzania) - grensen til Malawi
Mbeya(Tanzania) - grensen til Malawi

Alt skal bæres på hode her serdi..arti
Mbeya(Tanzania) - grensen til MalawiMbeya(Tanzania) - grensen til Malawi
Mbeya(Tanzania) - grensen til Malawi

Niiitrangt å kjett i varmen..,spes når bussturen tar fort 6t..+stoppe alle plasser osv..
Reiseruten til nå..28.02.08Reiseruten til nå..28.02.08
Reiseruten til nå..28.02.08

Følg med på videre reisebrev!!

Tot: 0.188s; Tpl: 0.011s; cc: 17; qc: 106; dbt: 0.1096s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.4mb