Safari i Ngorongoro krateret. Tanzania dag5


Advertisement
Tanzania's flag
Africa » Tanzania » North » Ngorongoro Conservation Area
October 5th 2012
Published: October 5th 2012
Edit Blog Post

Vi hadde en rolig middag i går, var tidlig i seng etter en lang dag. Aleksander sovnet som vanlig med et poff og en smell, mens jeg lå våken lenge. Det er ganske kaldt her i Ngorongoro når solen går ned, faktisk like kaldt som hjemme. Ngorongoro ligger 2500m over havet og dermed er klimaet noe helt annet her enn de andre plassene vi har vært de siste dagene. I natt var det så kaldt at jeg trodde jeg skulle gå til (det var max 10grader inne på rommet), dette tiltross for at de la varmeputer under lakenet. Men altså, et laken? Okei greit, det er et ullteppe over, men det er jo akkurat det jeg bruker hjemme i sofaen når varmovnen står på 22grader.. Er det rart jeg frøs, eller ikke fikk sove? haha, jeg er nok litt for godt vant. Jeg har iallefall ordnet meg et ekstra teppe til natten, så satser vi på at søvnen blir bedre da.
Dagen har vi tilbringt i Ngorogoro krateret. Dette er en ikke lenger aktiv vulkan som har fått stor tilkomst av dyr i selve krateret. Et virkelig flott skue. I dag var også vår siste dag på safari, vi har vært heldig de andre dagene å har fått sett det meste av dyr. Leopard, giraff, løve, sebra, gnue, bøffel, elefant, mange typer fugler, rever, hyene, antiloper og flodhest. Listen er lang. De fleste har vi også sett helt på nært hold. I dag hadde vi to ønsker; en voksen hann løve med manke og nesehorn, jammen fikk vi sett dem begge. Vi kan derfor skryte på oss å si at jakten på "the big five" er gjennomført med suksess! Det er ingen dyrehage vi besøker, dermed er det heller ikke sikkert at man får se alle typer dyr. Vi har derimot vært usedvanlig heldig å har fått sett alt!! Fantastisk!
I morgen reiser vi fra hotellet klokken 09.00 og setter kursen mot Zanzibar og avslappende dager der. Safarien har vært utrolig spennende, med et hav av opplevelser. Vi er SÅ heldige som har muligheten til å se og oppleve alt vi gjør. Nå venter ti dager med nye eventy, deilig!!


Additional photos below
Photos: 11, Displayed: 11


Advertisement



Tot: 0.096s; Tpl: 0.011s; cc: 9; qc: 47; dbt: 0.0686s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb