vertrek + onze eerste dag

Senegal's flag
Africa » Senegal » Thiès Region » Thiès
March 6th 2011
Published: March 6th 2011

We zijn na een vlotte vlucht goed aangkomen in Dakar. Jammergenoeg konden twee mensen op het laatste nippertje niet mee. Nadine uit Waarschoot en Chris uit Nevele konden er om medische en familiale redenen niet bijzijn.

We waren dus maar met 14 ivp 16. In Dakar werden we opgewacht door 10 mensen van Kemopodi. Elke gemeente had 3 of 4 vertegenwoordigers gestuurd om ons welkom te heten. Het was hartelijk! Met de bus naar Via Via, het hotelletje waar we twee dagen gaan verblijven.
Het was jammergenoeg al donker.

We namen afscheid van het welkomstcomité en installeren ons in de kamers. Na een lekkere spaghetti gaat het al vlug bedwaarts voor onze eerste nacht in Senegal.

s' Morgens na het ontbijt vertrekken we naar Ile de Gorée, het vroegere slaveneiland. Een gids vertelde de vreselijke geschiedenis van dit eiland dat het vertrekpunt was voor de slaven naar Europa en Amerika.

Eens terug in Dakar, moesten we ook 'Le monument de la renaissance africaine' in Lebou de Ouakam bezoeken.

Het staat er sinds april 2010 en is volledig in brons ontworpen.

Daarna naar ViaVia want we mogen zeker de worstelwedstrijd op TV niet missen.

Tot later.

MAM COUMBAMAM COUMBA
MAM COUMBA

POUR ANNEMIE

Tot: 0.081s; Tpl: 0.01s; cc: 7; qc: 51; dbt: 0.053s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb