Aftellen naar vrijdag


Advertisement
Mozambique's flag
Africa » Mozambique » Southern » Maputo
December 15th 2010
Published: December 15th 2010
Edit Blog Post

Dag vrienden , na lange tijd kan ik nog eens online. In Malawi hebben ze precies nog nooit van internet gehoord ... maar dat geeft eigenlijk niet want het was veel te mooi daar om achter de pc te gaan zitten. Prachtige natuur daar in Malawi , vooral in Cape Maclear aan het Malawi meer (Lake Malawi) En de mensen zijn daar zo supervriemdelijk , echt , nooit eerder meegemaakt. Wat me ook opviel is de geloofsovertuiging in dit arme land , hoofdzakelijk christelijk (met vele denominaties uiteraard , presbyteriaans , 7dags adventisten , apostolisch , enz..) De mensen hebben hier weinig of niets , maar zijn voor alles God erg dankbaar. Zo zijn ze bvb heel erg dankbaar als het even regent , of als ze ergens veilig zijn aangekomen .... Ja , ik vermeld dit even omdat me dat erg is opgevallen ... Ook zie je overal 'spreuken' staan op stickers op de taxi's enz .. De geloofsovertuiging is hier zeer intens ! Ik weet niet goed te verwoorden welke conclusies ik hieruit moet trekken .... Maar het geeft me wel stof tot nadenken
Ik heb al heel wat mooie fotos kunnen maken , maar het probleem is ze op t net krijgen ... internet is erg traag , en niet overal is het mogelijk om een SD card in te pluggen ( hopelijk vind ik iemand met een laptop)
Ik ben nu dus in Mozambique ondertussen , na een busreis van 18u gisteren ( voor slechts 1060km) , hier pikken ze me vrijdagmiddag op , en dan begint het echte ´avontuur´ waar ik voor gekomen ben ;-)
Samen met 6 anderen en met 3 Landrovers volgestouwd met hulpgoederen op weg naar het mooie land Malawi , maar met enkele leuke stops onderweg! Ik kijk er al naar uit !
Wat de geldinzameling betreft heb ik nu 2000€ bijeen .... wat een ongelooflijk bedrag , te weten dat ik op 18/11 pas ben begonnen ! Alle lof en eer aan God !
Ik heb gehoord dat het nog ferm wintert in Belgie , wel ik zal wat zon doorsturen van hieruit ;-)

Ik ga even wat inspiratie opdoen , en iemand anders even op het internet laten , maar ik kom straks zeker nog terug voor wat meer gedetailleerde 'verhalen'... groetjes aan iedereen !

Advertisement



15th December 2010

God is goed!
Lieve Daniël, God is groot, machtig en goed, Hij houdt van alle mensen en laat zich vinden, je ziet het hé, ook daar waar jij nu bent. Het is fijn weer wat nieuws te zien hier van jou, wij bidden en dragen je voortdurend op aan de Heer, ga met Zijn liefde en genade dit volk tegemoet, draag uit wat jij van Hem hebt ontvangen, vergeving en nieuw leven. Jij bent ook geboren om vrij te zijn, vrijheid is belangrijk, jij mag dit door Zijn Geest ook brengen in de harten, door jou aanwezigheid, jou bewogenheid. De grote opdracht van Jezus, gaat..verkondigd, genees en bevrijd is geweldig genadevol en is nu nog steeds...en meer dan ooit in werking getreden. Liefs en tot de volgende keer. Rita&Rudi xxx
15th December 2010

Hi!!
Fijn dat de natuur zo mooi is en de mensen zo vriendelijk!!! Geniet er maar van want straks zit je terug hier in de kou!! Maar hopelijk met toch ook een beetje vriendelijke mensen :)
15th December 2010

Tof tof
Waauw, vind het echt tof, ik heb namelijk aan God gevraagd of Hij je veel 'knipoogjes' wou geven, zo van die dingen waardoor je aan Hem denkt. Vind het dus echt leuk om dit te lezen. Natte, maar plezante groetjes, Heidi
16th December 2010

kortnieuws
Dank jullie voor deze bemoedigende woorden ! Groetjes !
24th December 2010

Groetjes uit over besneeuwde Belgie
Hey Daniel Je zult het daar wel wat warm hebben..maar als je terug keert..koop maar een paar warme blouzen want het is hier echt winterweer zenne.... Hou nog even vol..ik weet dat je onze fritjes mist en je familie en vrienden...mischien heb je daar wel een nieuwe familie gevonden he ;-)... Ik zie ernaar uit om je terug te zien...God zegen broer En laat de kinderen lachen... Antonio

Tot: 0.095s; Tpl: 0.01s; cc: 12; qc: 54; dbt: 0.0475s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb