Rodrigues: Port Mathurin

Published: February 8th 2010

Rest & Relaxation in Rodrigues

Port Mathurin

Nous avons logé dans une petite pension très mignonne en face de la mer et la station de bus qui était très utile pour nos sorties de tous les jours. Les propriétaires étaient un couple dans la soixantaine qui était d'origine chinoise mais venait de l'ile maurice. Le monsieur nous à fait peur au sujet de nos vacances imminantes à maurice avec ses histoires de vol et de violence que nous ne verrions jamais à Rodrigues.

We stayed in a lovely little guesthouse facing the sea and the bus station which proved to be vey useful for our daily escapades. The owners were a couple in their sixties who were of Chinese origin but had come from Mauritius. The old gentlemen worried us about our forthcoming holidays with his tales of theft and violence in Mauritius which we would never see the likes of in Rodrigues.

Le meilleur point dans notre chambre était notre petit balcon qui donnait sur les petit jardins à côté et en particulier sur un grand arbre de mangue qui nous donnait envie. Moi plus que JP car il n'aime pas trop les mangues car cela coince dans les dents.

The best thing in our room was our little balcony which overlooked the neighbouring gardens and a big mango tree which was the object of my desire. Me more than JP as he doesn't like mangos much as they get stuck in your teeth.

Les petits déjeuners composés de pain, de bananes accompagnés de thé, étaient copieux et cela nous a donné l'opportunité de parler de nos projets pour la journée.

Big breakfasts of bread, bananas and tea gave us the chance to discuss our plans for the day.

Tot: 0.094s; Tpl: 0.008s; cc: 7; qc: 24; dbt: 0.0669s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb