Mauritius..et paradis!!

Africa » Mauritius
March 29th 2008
Published: April 20th 2008

MauritiusMauritiusMauritius

trenger vi egentli no tekst på detta....??
1/2 innlegg:
Mauritius (Skrevet i Flic en Flac 11.04.08).
Nå har vi da vært her på Mauritius i ca 2 uker,å ja om noe kan kalles paradis er dette nettopp det!!!
Ankom sent på kvelden ca2 uker siden fra Johannesburg(SørAfrika) å fant fort en billig & flott overnattingsplass i en rolig,liten type fiskerlandsby sør på øya,Mahebourg.
Var der i 2 netter å vandret rundt overalt før ferden gikk videre til hovedstaden,Port Louis.Titta litt rundt der,å må si dette er virkelig en moderne & fin storby med kokospalmer & skyskrapere om hverandre..,arti!!+kjøpte flybillett til Seychellene & stappa i oss hærlig pizza fra Pizza Hut.
Videre gikk turen til den endelige destinasjonen: Grand Baie.
For en plass!!!.sjelden føler "wow" av tropisk paradis,men dette er virkelig det!! Fikk faktisk lyst til å flytte hit å åpne butikk,derfor har vi sjekket litt rundt,vært på 2 butikklokalevisninger & møte på 'Board of investment' å fixet søknadspapirer mm..Vi får se hva det blir til,men har ordnet god kontakt med meglere osv,så om vi plutselig er tilbake i Mauritius før høysesongen i senhøst,er vi faktisk i gang!!hi hi..,arti liv!!
Grand Baie består av masse 5-stjernes hoteller,topnotch kjedebutikker,masse restauranter & et enormt svært supermarked,alt dette 5 meter fra den

digg solnedgang over Grand Baie
mest perfekte hvite stranden med turkis & klar sjø,og seff masse kokospalmer som på en måte topper det hele..Vi fixet billig leilighet midt i sentrum,10 meter fra stranden for kun 120kr natta..,slå den!!
Brukte Grand Baie som base den første 1,5 uken da det meste som er verdt å se er i nærheten.Dagene gikk for det meste til soling,bading & sightseeing..Leide også moped en dag å fikk med oss en hel del denne dagen også.Børre feiret 35 den 6,så da ble det også et lite party+en velfortjent biff.
Den 8 var det på tide å flytte på seg,så da gikk turen over øya,via Port Louis(igjen) til en rolig,men koselig plass,Flic en Flac(arti navn).Fant igjen en billig leilighet ved stranden,men denne gangen med kickassbig terasse,digg!! sitter derfor ute på terassen hver dag å spiser hjemmemekka middag.også digg!!Dagene går vel for det samme her til soling,bading & sightseeing.
På mandag drar vi da videre til Seychellene for nye opplevelser,alltid arti med nytt land.
Som dere sikkert skjønner har vi det supert.

2/2 innlegg:
Mauritius (skrevet på sjukehuset i Port Louis 20.04.08)

Ja, da får plutselig reisa vår en liten pause for Marianne sin del… og litt ny vri for Børre

Hærlige Gran Baie,nord i Mauritius
sin del… (han drar til Dubai for videre opplevelser neste helg.).

Er nå på sykehus her på tiende dagen, og har forhåpentligvis bare to dager igjen her, før 5 netter på hotell, som forsikringsselskapet fikser, så håper d blir bra Jeg (Marianne) må hjem for å kommme meg etter operasjonen, så jeg er klar for videre reising med Transibirske til Kina i midten av Juni.

For dere som ikke vet, ble jeg operert forrige lørdag for akutt mageopplegg.. var helt for jævli vondt. Å den siste uka har egentlig vært et hælvete… men begynner å bli bra nå. Ligger på en privat klinikk helt nede ved sjøen like ved Port Louis (hovedstaden). Har eget rom med digg balkong, så sitter mye ute. Pluss nydelige solnedganger hver kveld.. (ja, Børre har gått fullstendig bananas med kamera!!!hihi!😊 Å viktigst av alt… trådløst nett her så er på nett HELE tia…

For å unngå at Børre flyr på veggen av kjedsomhet har han fått utforska Port Louis et par dager, og dens parker, markeder, butikker osv. Og vært veldig flink å kjøpe pakkesanger til Marihøna..

Børre sitter nå å niiiiileser om Dubai å gleder seg vilt til alle duppedingser

Port Louis waterfront
som er å få tak i der, innendørs skikjøring og ørkensafari.

Kickassreisa vår er IKKE over!!!! Bare en liten pause for Marianne sin del… SÅ fortsett å følg med!!!!!!!

Mauritius

Port Louis, moderne høyblokker og ja, palmer langs gatene:)

Mahebourg..sør i Mauritius

unner oss en øl på lokale pubben i Gran Bay

Artig fargerikt hindutempel

Digg strand i Grand Baie

Gran Baie
Mauritius

enda et arti hindu tempel

sentrum av Gran Baie

Gran baie

solnedgang i Gran Baie

lage gomat i leiligheta vårres i Grand Baie
Mauritius

Bursdagsbarnet ut å feire:) etter en velfortjent biff, x antall øl og drinker

Grand Baije

beachen rett ved leiligheta vår i Grand Baie

Eksosrypa på tur:)

arti hindutempel
Mauritius

en av de mange perfekte strendene rundt på Mauritius

12th May 2008

Deilig sted:-)
25th September 2008

Utenlandspraksis???
Hei Børre har du vært i mauritius??? vi er to sykepleiestudenter som lurer på å dra dit for praksis 4 uker, og deretter ferie 1 uke. Hvor i Mauritius vil du anbefale å dra??? eller dvs, hvor har du vært?? vi har jo ikke peiling. men har 3 alternativer: port louis, pamplemousses og quatre bornes. vært noen steder?? anbefale noe?? Supert om du kan gi meg en lyd på dette og fortelle litt om mauritius generelt, på mailen min: hegeedvardsen@hotmail.com på forhånd takk! mvh Hege ;)
30th December 2009

Fortsatt på Mauritius ?
Hei. Hva ble det til på Mauritius, ble det bosetting og butikk ? Jeg og min familie ønsker å reise til Mauritius men ønsker noen råd, og lurer på om det er mulig å ta kontakt dersom dere forsatt er der. Mvh Trond
18th November 2010

Hei!! så ut som en utrolig reise!! vi har nå bestillt tur dit, 17 februar til 5 mars, men har lest så mye forskjellig om været?? hadde dere bare fint vær eller hvordan var det?? håper jo på mye sol og varme, og ikke mange dager med regn? er det slik at det bare kommer en skur også løsner det opp, eller?? Takk for svar!!
18th December 2010

Mauritius
Heisann. Gled dere til en hærlig ferie i fantastiske Mauritius. Så langt jeg husker så hadde vi ikke så mye regn, å når det kommer så er det som monsum skal være,dvs høljeregn i en halvtime-times tid så fint igjen.Dette kan gjenta seg opp til flere ganger i løpet av dagen. Jeg personlig synes det er godt med sånne regnskur da det er en bra unnskyldning til en kaffe eller matbit på nermeste cafe.. Ha en fantastisk tur. Børre

Tot: 0.054s; Tpl: 0.014s; cc: 9; qc: 24; dbt: 0.0316s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb