Rondje rond Brazzaville

Congo, Republic of the's flag
Africa » Congo
July 22nd 2012
Published: July 29th 2012

In de boomstamIn de boomstamIn de boomstam

Naast me staat Abraham de lokale Engels docent van de flight attendants
Hallo allemaal

Deze is wat vertraagd want ik kon tijdelijk niet meer inloggen.

Afgelopen zaterdag ben ik met een paar lokale Engelse docenten op stap geweest in en rond brazzaville.

We zijn op de lokale markt begonnen en vrij snel naar de buitensteden gegaan. Dat zijn niet onze buitensteden, maar stukken kaal gemaakte jungle waar mensen een huis, of wat daar voor doorgaat, hebben neergezet. Geen verdere infrastructuur zoals water elektriciteit oid.

Net als in andere delen van de wereld trekt ook hier iedereen naar de stad. Één derde van de bevolking van Congo woont nu in en rond Brazzaville, pop 1.000.000.

We hebben een eind gelopen en een rivier over gestoken in een uitgeholde boomstam. Dit kostte de lieve som van 8 € cent. Het filmpje hiervan vind je op YouTube onder michielderuijter1966.

Daarn hebben we de taxi gepakt naar de 'Rapides', dat zijn enorme stroomversnellingen in de Congo rivier. Ook hiervan een filmpje op YouTube.

Waarschijnlijk gaan we zaterdag weer op pad.

Voor de rest is het aftellen begonnen. Nog 10 nachtjes en dan lig ik weer in m'n eigen bed...

Tot: 0.069s; Tpl: 0.009s; cc: 5; qc: 50; dbt: 0.043s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb