Verkiezingen in Congo


Advertisement
Congo, Republic of the's flag
Africa » Congo
July 15th 2012
Published: July 15th 2012
Edit Blog Post

Hallo allemaal

Een tijdje geleden alweer dat ik wat zinvols te melden had. De lessen gaan zeer voorspoedig en m'n studenten werken erg hard. Ik geef nu nonstop les van 9 tot 15 uur. En ze willen steeds meer informatie. Erg vermoeiend, maar geeft veel voldoening.

Ze zijn nu, op eigen initiatief, na de reguliere lessen, een discussiegroep gestart. Hiermee willen ze hun communicatie vaardigheden vergroten, met name voor de mindere broeders en zusters. Geweldig dus!

Dit heeft echter wel tot gevolg dat ik in de middag, na voorbereiding van de volgende les, eerst even een uurtje moet slapen. ( ik ben geen 24 meer, zucht!) Daarna eten en naar bed.

Ik maak hierdoor niet zoveel mee dat vermeldenswaardig is, sorry.

Vandaag echter zijn er verkiezingen. Het hele land ligt op z'n kont. Er is geen verkeer mogelijk! Je mag niet rijden, vliegen of wat dan ook! Het vliegveld is dus ook gesloten, zelfs voor internationale vluchten.

Ik heb geen flauw idee waarom. Het is natuurlijk een nieuwe democratie, pas 10 jaar. Ik vermoed dat ze grote demonstraties willenvoorkomen. Van de week hingen her en der leuzen tegen corruptie. Die waren de volgende dag weer verdwenen. Zal wel weer iets met behoud van macht te maken hebben.

We zitten dus allemaal opgesloten in het hotel.

Rare jongens, die congolezen!

Advertisement



Tot: 0.063s; Tpl: 0.008s; cc: 8; qc: 52; dbt: 0.0401s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb