Een week van uitersten!


Advertisement
Congo, Republic of the's flag
Africa » Congo » South » Brazzaville
June 27th 2012
Published: June 27th 2012
Edit Blog Post

PronunciationPronunciationPronunciation

The fish is pissing in the sea
Hoewel de routine over het algemeen hoogtij viert, zijn er toch van die gebeurtenissen die het leven interessant maken.

Getuige die 2.500 jaar oude Chinese vloek: "Moge u in interessante tijden leven!"

Om dan maar met de dieptepunten te beginnen, dan kunnen we eindigen op een vrolijke noot, de laatste twee dagen heb ik last van een zware verkoudheid. Niezen en proesten, loopneus en al dies meer zij. Je kan het zelf wel bedenken.

De dag daarvoor, maandag, ben ik naar een kliniek hier geweest, met overigens een hele leuke Franse dokter, erg aantrekkelijke jongedame... Ik had een ontsteking op een gevoelig plekje, NEE NIET DAAR, maar ik zal jullie verdere details besparen.

Aan de positieve kant heb ik afgelopen zondag, heen en weer naar Pointe Noir lekker in de jumpseat van de cockpit gezeten en leuke filmpjes en foto's kunnen maken. Mijn leerlingen vinden dat natuurlijk helemaal geweldig.

Ook werd ik door de eerder genoemde Belgische vice president van ECAir gevraagd om na mijn verblijf hier weer terug te komen voor extra lessen. Kennelijk vindt hij dat ik dingen goed aanpak. Steek in je zak dat compliment. Maar dat kan niet doorgaan vanwege mijn werkzaamheden
Jump seat in de B737Jump seat in de B737Jump seat in de B737

Cleared for take-off 23R
in Hoofddorp. Die lievelingen daar hebben me ook nodig...

Met de leerlingen hier ben ik uitspraaklessen begonnen, in de middag pauze. Somige klanken kunnen niet of moeilijk uitspreken. Een voorbeeld hiervan is de ih klank, zoals fish. Ze maken hier fiesh van. Maar er zit een groot verschil in betekenis, zoals ik vandaag hoorde, tussen snack en snake. Wat heb je liever...?

Dus ik heb wat zinnetjes bedacht, waarmee ze dat kunnen oefenen en die ze kunnen onthouden, met een glimlach, zie foto

Advertisement



28th June 2012
Pronunciation

hahahahah
Wat een giller.............. the fish is pissing in the sea. Het is nog waar ook!!!! Heej, last van airco griep. Hoe is het met de zweetstank in de klas. Als ze later gaan vliegen mogen ze ook niet stinken............................. maar goed dat geldt natuurlijk alleen voor hen die gaan slagen. La deuxieme lecon. Gr, van je broer
28th June 2012
Pronunciation

Lachen hè!
Je moet ook wel een beetje leuk houden, dan onthouden ze het beter en ik kom ook niet meer bij!
11th July 2012

hoi michiel, hoe gaat het?hier weer herfstig weer...lijkt JOU misschien wel weer eens een keertje lekker hè.... ben vandaag met de vriendinnen [woensdag] naar amstelveen lekker wezen winkelen. heb JIJ eigenlijk een stad in de buurt waar je het een en ander kunt kopen? of stel ik nu een domme vraag? ik ga zo met linda eten en naar de film.heb ik weer eens zin in. dag jongen, laat wat van je horen .[een paar regeltjes om te horen of het goed met je gaat]. dikke kus, mama.

Tot: 0.079s; Tpl: 0.011s; cc: 9; qc: 53; dbt: 0.0516s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb