1e dag aan het werk


Advertisement
Congo, Republic of the's flag
Africa » Congo » South » Brazzaville
June 8th 2012
Published: June 8th 2012
Edit Blog Post

Ik had vandaag mijn eerste afspraak bij mijn "werkgever" alhier, ECAir. Dit staat voor Equatorial Congo Air.

9:00 afgesproken en ik werd 45 minuten later opgehaald.

In de tussentijd even een foto van mijn hotel gemaakt. Zie hier ergens...

We zijn naar het hoofdkantoor van de maatschappij gegaan en heb daar wat belangrijke mensen ontmoet, oa de vice president, een belgische meneer, die daar al zijn hele leven woont. De 2e foto is van de straat waar het hoofdkantoor van de Nationale Luchtvaartmaatschappij zich bevindt.

Hij bood mij een ticket naar Pointe Noir aan. Dit is het touristisch meest aantrekkelijke plaats van Congo, aan de kust van de Atlantische Oceaan. Waarschijnlijk ga ik dat maar doen, want Brazzaville is het economische centrum, maar niet echt een aantrekkelijke plaats om te bezoeken.

We zijn ook nog naar het Education Center geweest, waar de maatschappij zijn mensen opleidt. Dit is een gloed nieuw gebouw, midden in wat wij een krottenwijk zouden noemen. Er gaan alleen maar zandwegen naar toe. Ik heb hier, om aan de lescultuur te wennen een Engelse les voor stewardessen bijgewoond en meegedaan.

De derde foto is eigenlijk speciaal voor Ton. Dit is de lokale versie van een Kwik Fit. Een rek met allemaal verschillende soorten motorolie, verkocht in lege waterflessen.

Ach ja, het gaat hier allemaal wat anders...


Additional photos below
Photos: 3, Displayed: 3


Advertisement



12th June 2012

klinkt ok
hoi Mick klinkt ok allemaal heel leuk om ea mee te maken(zien) via jou, want daar ga je normaal niet naar toe..... Kwik fit vind ik hilarisch!!! Werk ze en have fun at Pointe Noir! Par bleue comment ca va avec le francais??? xxo i.

Tot: 0.068s; Tpl: 0.009s; cc: 7; qc: 53; dbt: 0.0422s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb