Nog niet vertrokken


Advertisement
Burkina Faso's flag
Africa » Burkina Faso » Centre » Ouagadougou
December 28th 2009
Published: December 28th 2009
Edit Blog Post

Zoals gezegd, een blog over mijn Burkinees avontuur dat vier maanden (en een week) zal duren.

Burkina Faso ligt in het Westen van Afrika en is een van de armste Afrikaanse landen. Politiek is het wel een zeer rustig en vredig land, waardoor de mamie en de papie een zorg minder hebben, want malaria, aids en dolle hond komen er wel voor.

Nee, ik ben er nog niet, ik ben nog maar net terug van mijn Zwitsers avontuur.
Ik vertrek 10 januari rond 11 uur in Parijs richting Burkina Faso. Zes uur later land ik in de hoofdstad Ouagadougou waar ze mij en acht andere vrijwilligers zullen opwachten met zo'n naambordje. Daarna hebben we met z'n allen een soort introductie week. We worden rondgeleid in Ouaga, krijgen informatie over hygiƫne, cultuur en taal.
Daarna begint het pas echt!

Ik verblijf in een gastgezin, Fam. Badini genaamd. Ze hebben drie kinderen en een 'bonne', wat dat juist betekent zal ik ter plaatsen ondervinden.
Mijn project waar ik vier maanden ga helpen is een weeshuis dat Hotel Maternel heet. Mijn werk is helpen met de aller kleinste, de oudere en de meisjes die kleren, zeep,... maken. Mijn familie woont dicht bij het weeshuis dus ik ga elke dag met de fiets naar mijn 'werk'. Ik help 5 dagen in de week van 7.30 tot 17.00 en in het weekend ben ik vrij.

Nu, hoe het zit met elektriciteit, lopend water en internet is nog niet bekend, maar ik denk niet dat je elke week een mailtje moet verwachten.

Zo, een beschrijving van mijn plannen.
Gelukkig nieuwjaar en denk af en toe aan mij!!!

Dikke kus
Annabelle

Advertisement



13th January 2010

gevonden
Hey nichtje, Heb je blog gevonden!!! Veel plezier en maak er een rijke ervaring van! Zoen Elise

Tot: 0.08s; Tpl: 0.008s; cc: 5; qc: 53; dbt: 0.0432s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb