Hollandsche week

Burkina Faso's flag
Africa » Burkina Faso » Centre-Nord » Korsimoro
December 16th 2006
Published: December 16th 2006

Het was een Hollands weekje afgelopen week; allereerst is sinterklaas langsgekomen, wel ietwat laat, maar 10 december stond er toch een zak met pakjes op de stoep in Korsimoro. De sint had vooral aan de afrikaanse vrienden gedacht, met mooie fysisch geografische boeken en atlassen voor de studenten en een lading thee en een mooie cassette voor de chauffeur. De sint had ook nog chocolade letters en pepernoten meegenomen, mmmmm.
Natuurlijk heel leuk, maar dit was nog niet alles; door Royal Air Maroc werd er ook nog een voedselpakket vol met Nederlands lekkernijen precies voor onze neus gedropt. Zuurkool met worst, snert, pannekoekenmix, hamburgers, kaas, kauwgom, drop en stroopwafels bevatte de inhoud. Heel verrassend en heel verfrissend voor de afwisseling in het vrij eentonige eetpatroon. De lekkernijen werden ook met veel enthousiasme door de Bukinabee ontvangen.
En oh ja Joost is ook weer terug dus er kon ook weer Nederlands worden gesproken, hoewel de Afrikanen ook al een aantal woordjes (helaas de verkeerde door mijn gevloek bij tegenslag) over de grens spraken. Joost had ook nog een oude telefoon van Mawgosia voor me, dus er kan weer naar me ge-sms't worden.... Het nummer is +22676692441.

Nog 1 laatste week om het onderzoek naar een goed einde te brengen met nog een aantal regensimulaties en een aantal bodem- en korst classificaties. De theatershows worden nog steeds met veel interesse bekeken en we krijgen veel hulp van de kinderen met het sjouwen van het materiaal. Meestal nemen we extra water, meloen of zoete aardappel voor ze mee. Ze waren erg blij met de verzameling ‘big’s’ (pennen) die Joost vanuit Nederland had meegenomen, maar bij gebrek aan papier schreven ze hun armen maar vol… Ze vinden het ook erg leuk om gefotografeerd te worden en het resultaat dan gelijk terug te zien.
Gisteren (15-12) kregen we tot onze verbazing een kerstkaart van onze GAOS-vrienden; heel erg bedankt lieve jongens en meisjes, leuk dat jullie aan ons gedacht hebben! Veel plezier bij de kerstborrel, onze keuze voor de docent vh jaar zullen we mailen.
Na ons veldwerk blijven we met de kerst in Ouagadougou en daarna reizen we af naar het noorden van het land om de grens van de Sahara te aanschouwen met zandduinen, kamelen en Tuaregs. Voor oud en nieuw hebben we nog geen plannen, maar waarschijnlijk zullen we die niet in Ouaga doorbrengen.
Jaja vrienden in Huizen helaas geen feestdagen in het knusse dorpje dit jaar… snik…

Tot: 0.073s; Tpl: 0.01s; cc: 6; qc: 54; dbt: 0.0441s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb